سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

پیشرفت 10 درصدی فاز سوم کاوش قلعه گوری رماوند

رئیس سازمان کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از پیشرفت 10 درصدی فاز سوم کاوش قلعه گوری رماوند خبر داد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ رئیس سازمان کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از پیشرفت 10 درصدی فاز سوم کاوش قلعه گوری رماوند خبر داد

سید قاسم قربانی گفت: این کاوش از تاریخ 14 بهمن 92 در شهرستان کوهدشت آغاز شده و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی افزود : این کاوش که از نوع کاوشهای اضطراری بوده ، بمنظور نجات بخشی آثار فرهنگی-تاریخی حوزه آبگیر سد سیمره ، در سد سیمره در حال انجام است .

قربانی افزود : سد سیمره در استان ایلام احداث شده و حوزه آبگیر آن مرز استانهای ایلام و لرستان را تشکیل می دهد و علاوه بر این بخشی از محوطه های فرهنگی و تاریخی در این حوزه از جمله محوطه قلعه گوری رماوند در معرض خطر قرار گرفته اند .

سرپرست کاوش قلعه گوری سیمره گفت : فاز سوم این محوطه در ضلع شرقی محوطه قلعه گوری آغاز شده و با کاوش در 5 ترانشه ده متر در ده متر در حال پیشرفت است .

وی افزود : محوطه قلعه گوری سیمره که سومین فصل مطالعات باستان شناختی خود را تجربه می کند در 70 کیلومتری جنوب غربی شهرستان کوهدشت و 23 کیلومتری جنوب غرب بخش کونانی در دهستان زیرتنگ قرار گرفته است.

حسن پور گفت : بنای قلعه گوری مکانی متعلق به اواخر دوره ساسانی می باشد که نتایج قابل توجهی از کاوشهای دو فصل آن بدست آمده است .

وی گفت : انتظار می رود کاوش در قسمت شرقی این بنا که تا پایان سال جاری بطول می انجامد ، نتایج پرباری همچون فصول گذشته کاوش در بر داشته باشد .
انتهای پیام/
برچسب ها: پیشرفت ، فاز ، سوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.