سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیجانات عصبی باعث افزایش "دیابت" می‌شود

همه ما در معرض انواع فشار‌ها و هیجان‌ها قرار داریم که این حالتهای روانی با بروز دیابت و افسردگی ارتباط مستقیمی دارد.

رضا رحمانی فوق تخصص قلب و عروق استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هر چیزی که از نظر روحی و روانی باعث هیجان شود می‌تواند روی دستگاه مختلف بدن تاثیر گذار باشد. 

وی در ادامه گفت: هیجانات باعث افزایش مقدار آدرنالین و نورآدرنالین در خون می‌شوند که عوارض آن باعث تنگی عروق تا زمانی که مقدارشان بالا است می‌شود. 

دکتر رحمانی با بیان اینکه وقتی این هیجانات باعث بالا رفتن این هورمون‌ها در بدن می‌شود می‌تواند عوارض خاصی را در بدن بجای بگذارد، تصریح کرد: یکی از این عوارض برانگیخته شدن و خارج از کنترل شدن دیابت است به عنوان مثال بیماری که قبلا قند خونش با دارو کنترل می‌شد و در حد قابل قبول بوده اگر به صورتی هیجانی چه فیزیکی و چه روانی باعث خارج از کنترل شدن دیابت می‌شود تا زمانی که مشکل پیش آمده برطرف شود. 

استاد دانشگاه شهید بهشتی در ادامه افزود: گاهی اوقات حتی با آزمایش هم مشخص نمی‌شود یک بیمار دچار دیابت است اما به دنبال یک ترومای فیزیکی یا روحی روانی قند نهفته‌اش خودش را نشان می‌دهد. 

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه افراد باید از هرگونه هیجانات تا جایی که می‌توانند دوری کنند خاطر نشان کرد: به ویژه بیماران قلبی و عروقی و دیابتی باید حتما از هیجانات فیزیکی و روانی دوری کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: هیجان ، دیابت ، هورمون ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.