سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت

این عنوان تنها یک عنوان شعاری نیست و باید پایه‌های عدالت در جامعه بنا و برای رسیدن به پیشرفت تلاش شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ عباسی رئیس دانشگاه یقین در همایش چالش‌های استراتژیک جمهوری اسلامی در دانشگاه شیراز با بیان اینکه پیشرفت حکومت در گرو حرکت مردم است، ادامه داد: حرکت انقلاب ما هرچند حرکتی رو به جلو بوده است اما با توجه به منابع زیادی که در اختیار داریم انتظارات بیشتر بوده و این مقدار از پیشرفت کافی نیست.

وی با بیان اینکه نقص در پیشرفت و تحقق اهداف در درجه اول از مخدوش بودن الگوهای نظری ما سرچشمه می‌گیرد و در مرحله بعد باید عوامل اجرایی را به حساب آورد، افزود: نظام برنامه‌ریزی ما برای رسیدن به پیشرفت مخدوش بوده است.

 رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه برای داشتن جوانان با معرفت باید سطح جامعه را از پایین‌ترین درجه پالایش کرد، گفت: ایران نخستین کشوری است که استراتژی را در مدارس به کودکان آموزش می‌دهد.

 وی خطاب به دانشجویان مبنی بر حفظ درخت انقلاب و جامعه در طوفان حوادث، بیان کرد: منظور از حفظ انقلاب فقط بحث رشد اقتصادی و علمی نیست بلکه حفظ انقلاب یعنی دریافتن زمان و جامعه سازی در مدت کوتاه باقی مانده.

رئیس اندیشکده یقین خطاب به دانشجویان گفت: شما نه نسل دوران انقلاب و نه نسل دوران جنگ هستید بلکه شما نسلی هستید که باید از گردنه سخت عبور کرده و جایگاه خود را در این جامعه نشان دهید.

عباسی ادامه داد: وظیفه شما جوانان این است که ابتدا نظام معرفتی را درست کرده و سپس هرم جامعه را تبیین کنید.

وی با بیان اینکه دو الگو اداره جهان یعنی لیبرالیسم و مارکسیسم هر دو به بن بست رسیده، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند الگوی صحیح اداره جهان را ارائه کند.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه دیگر زمان آزمون و خطا گذشته و اکنون نوبت گذر از گردنه‌های سخت با گام‌های محکم و مطمئن است، بیان کرد: شما جوانان باید افق‌های دور دست ببینید تا با عملکرد خوب امروز برای آیندگان و نسل بعدی گذشته خوبی رقم زده باشید.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: انقلاب ، پیشرفت ، عدالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.