سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستانک/ چرا باید برای ظهور دعا کنيم؟

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
يک روز ديگر رفتم پيش استاد و پرسيدم: اگر خدا حجتش رو ياري مي کنه، پس چرا ما براي ظهور دعا کنيم؟ اگه دعاي ما اثري داشت که حضرت تا الان ظهور کرده بودند! استاد جواب داد: خداوند در قرآن فرموده: «ان ا... لايغير مابقوم، حتي يغيروا ما بانفسهم» يعني خداوند سرنوشت هيچ قومي رو تغيير نمي ده تا اين که اون قوم خودش تغيير کنه. انسان موجودي است که خداوند به او اختيار و قدرت انتخاب داده و خودش بايد خواهان هدايت و کمال باشه تا خداوند هم ياري اش کنه.
وقتي که ما به اون چه از خوبي ها يقين داريم عمل کرديم و هر کار خلاف و بدي رو که يقين داريم خدا نمي پسنده ترک کرديم و براي ظهور امام زمان(عج) دست به دعا برداشتيم؛ اين دعا کردن ما اعلام نياز و آمادگي براي استقبال از حجت خداست. اصلا خود اين که با دعا به ياد اون حضرت باشيم برکات زيادي در زندگي ما داده. اما درباره اين که گفتيد دعاي ما اثري داره يا نه؟ به نظرت مي شه آدم در خونه خدا رو بزنه و دست خالي برگرده؟ با توجه به وعده هاي قطعي خداوند که در قرآن و احاديث اومده دعا تاثير زيادي در فرج داره. از اين ها گذشته اگر دعا اثري نداشت خود امام زمان(عج) به دوستانشون سفارش نمي کردند براي فرج من دعا کنيد. ايشان فرمودند:« و اکثروا الدعا بتعجيل الفرج فان في ذلک فرجکم» براي فرج زياد دعا کنيد که با فرج من در کار شما گشايش پيدا مي شود. ».
مهدي عدالتيان
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.