سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چورکین : پيش نويس قطعنامه شورای امنيت درباره سوريه تلاشهای بشردوستانه را تضعيف می‌کند

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت : پیش نویس قطعنامه ارائه شده در شورای امنیت درباره سوریه تلاشها را در زمینه بشر دوستانه کاهش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد"ویتالی چورکین" گفت : پیش نویس قطعنامه سوریه که در شورای امنیت ارائه شده است با وجود این که هنوز تصویب نشده است ، اما سبب خواهد شد که تلاشهای جامعه جهانی در زمینه‌های بشردوستانه و انسانی تضعیف گردد.

وی روز گذشته (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران و روزنامه نگاران گفت : پیش نویس قطعنامه سوریه در رابطه با وضعیت انسانی در این کشور هنوز به تصویب نرسیده است ، چراکه اثر مثبتی بر اوضاع نخواهد گذاشت و منجر به تضعیف تلاشها در این زمینه می‌گردد.

چورکین گفت : روسیه معتقد است پیش نویس این قطعنامه سبب افزایش تنش‌های سیاسی در رابطه با سوریه می‌گردد و روسیه آماده است تا برای بازنگری و پیشنهادات برای بهبود وضعیت انسان دوستانه در سوریه همکاری نماید و گامهایی که تحریک آمیز و موجب تنش شود مورد پذیرش نیست.

شایان ذکر است که استرالیا و اردن و لوکزامبورگ پنج‌شنبه گذشته پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت ارائه دادند و قرار بود نشستی روز گذشته برای بررسی این مسأله برگزار گردد که مسکو و پکن در این نشست حاضر نشدند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه "والری آموس" گفته است : نمایندگان مقامات دولت سوریه و مخالفان به توافقی برای متوقف ساختن درگیری‌ها در حمص برای سه‌ روز رسیده‌اند و با کمک آتش بس موقتی بیش‌از 800 تن از حمص از جمعه این شهر را تخلیه کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.