سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمرتان با این ورزش ها نابود می‌شود

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که فکر می کردیم اگر ورزش کنیم سلامت بدنمان تضمین خواهشد شد اما پس از چند دقیقه ورزش دچار مشکلات مختلف از جمله کمردرد شده ایم. بسیاری از ورزش ها هستند که نه تنها به سلامتی کمک نمی کنند بلکه برای افراد مبتلا به درد کمر مضر هستند

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ورزش‌هايي كه قوس كمر را افزايش داده مضر و ورزش‌هايي كه باعث كاهش قوس كمر مي‌شوند براي بيماران مبتلا به كمردردهاي مزمن مفيد هستند .

خم شدن به عقب در حال ايستاده، قوس دار كردن در حال خوابيده به شكم، خم كردن كمر و رسانيدن انگشتان دست به زمين در حالي كه بيمار به پشت خوابيده و زانوها كشيده است ، از جمله ورزش‌هاي مضر براي بيماران مبتلا به كمردرد است.

خطرناك‌ترين ورزش بلند كردن اشياي سنگين در بالاي خط كمري است. ورزش‌هايي مثل وزنه برداري براي اين بيماران مضر است.

راه رفتن تند براي مبتلايان به كمردرد مضر است . اكثر افراد در موقع راه رفتن سينه خود را به جلو داده كه اين عمل باعث افزايش قوس كمر مي‌شود. درجا دويدن، با توجه به اين كه شخص در موقع دويدن دست خود را به جلو تكيه داده و كمي به جلو خم مي‌شود بلامانع است.

 اسكي، دوچرخه سواري متحرك و ثابت با توجه به خم كردن تنه به جلو در مواقع سواري باعث كاهش قوس كمر مي شود.

اما بي ترديد شنا ورزش بسيار مناسبي براي بيماران مبتلا به كمردرد است. اين ورزش بايد به طور صحيح انجام شود و ضمن شنا كردن حتي الامكان بايد از بالا آوردن بيش از حد سر از آب كه موجب خم شدن سر و تنه به عقب و افزايش قوس كمر مي‌شود جلوگيري كرد.

 در ميان انواع شنا ، شناي كرال بهترين نوع شنا براي بيماران مبتلا به كمردرد است. شيرجه رفتن با افزايش ناگهاني قوس كمر ورزش خطرناكي براي مبتلايان به كمردرد است. بالا رفتن از پله ها با توجه به اينكه ضمن بالا رفتن بيمار تنه خود را به جلو خم كرده و قوس كمر را كاهش مي‌دهد ورزش مفيدي است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
arash
۱۴:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
خیلی خوبه ممنون راهنمایی کردین اخه من من خودم دیسک کمر دارم
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
مفید بود ممنون . کاش در باره فایده و یا ضرر ورزش دراز و نشست هم مطلبی اضافه می کردید
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
اگر با تصوير بود بهتر مي بود.
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
خوب، بود از راهنمایی تون ممنونم.
دنی
۱۲:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
عالی