سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌و‌پنجمین حماسه حضور/ 4

در کنفرانس لندن بر تاثیر مثبت و جهانی انقلاب اسلامی ایران تاکید شد

در کنفرانس سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لندن شرکت کنندگان بر تاثیر جهانی انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، هر سال در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردهمایی‌هایی در لندن برگزار می‌شود. بسیاری از کسانی که در این گردهمایی‌ها شرکت می‌کنند غیرایرانی و از فرهنگ‌های مختلف هستند.این خود نشان می‌دهد در خارج از ایران انقلاب اسلامی همچنان برای بسیاری از مردم اهمیت دارد و تاثیرگذار است.

یکی از زنان شرکت کننده در کنفرانس لندن گفت انقلاب اسلامی ایران فقط به این کشور محدود نبوده است. انقلاب ایران همانند زمین‌لرزه ای بزرگ بود که کانون آن در تهران قرار داشت و کل جهان تحت تاثیر این انقلاب قرار گرفت. 

یک شرکت کننده دیگر گفت در سراسر جهان مردم تحت تاثیر انقلاب ایران قرار گرفتند و به ویژه انقلاب امام خمینی (ره) برای ملت‌های مظلوم بسیار مسرت‌بخش و الهام‌بخش بود. 

یک نفر دیگر گفت پس از انقلاب ایران ما به اهمیت و موقعیت خود پی بردیم. ما متوجه شدیم رهبری در انقلاب چه قدر مهم است و اکنون تاثیر آن را در انقلاب‌های کنونی در جهان شاهدیم. 

یک زن گفت به نظر من انقلاب اسلامی ایران اهمیت زیادی برای همه ما دارد زیرا پیام آن فقط برای شیعیان یا مسلمانان نیست بلکه همه می‌توانند از انقلاب ایران بیاموزند. 

"نظیر احمد" عضو مجلس عوام انگلیس که در این کنفرانس شرکت کرده‌بود گفت قبل از انقلاب، ایران بیشتر به عنوان یکی از ایالت‌های آمریکا تلقی می‌شد. ایران آن زمان حکومتی پادشاهی داشت و شاه برای همه تصمیم می‌گرفت.

اما امروز در ایران دموکراسی وجود دارد و این کشور پارلمانی بسیار قدرتمند و همچنین دولتی دارد که برای مردم کار می‌کند. 

"جرمی کوربین" نماینده پارلمان انگلیس هم گفت در انگلیس درک صحیح از تاریخ وجود ندارد و توجه کافی به تاریخ انقلاب ایران و اهمیت آن برای مردم ایران نمی‌شود. برای‌من بسیار جالب بود که در سفرم به ایران با بسیاری از ایرانی‌ها درباره تاریخ صحبت کردم و نظرات آنها را شنیدم. به نظر من ضروری است به تاریخ ایران احترام گذاشته و تاریخ این کشور درک شود تا زمینه بهبود روابط در آینده فراهم شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.