سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید عراق بر افزایش همکاری با جمهوری آذربایجان

نخست وزیر عراق بر لزوم همکاری سیاسی و مبادله اطلاعات با جمهوری آذربایجان در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ نوری مالکی روز دوشنبه در بیانیه ای که پس از دیدار وی با "المار محمد یاروف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان صادر شد ، خواهان تقویت روابط عراق و آذربایجان و فعالیت کمیته های مشترک و افزایش همکاری با جمهوری آذربایجان در زمینه های نفت و گاز شد.

وزیر امور خارجه آذربایجان نیز دراین دیدار با بیان اینکه کشورش درمعرض اقدام های تروریستی قرار گرفته ، گفت آذربایجان آماده است که درخصوص مبادله اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم که منطقه را تهدید می کند ، با عراق همکاری وهماهنگی کند.

ياروف با اشاره به تمایل شرکت های آذربایجانی برای فعالیت و سرمایه گذاری در عراق که در گذشته دربخش برق و انرژی و غیره درآن کشور فعال بوده اند ، گفت پارلمان آذربایجان تصمیمی مبنی بر گشایش سفارت این کشور در بغداد گرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان صبح امروز در صدر هیاتی رسمی وارد بغداد شد و با استقبال هوشيار زيباري وزیر امور خارجه عراق روبرو شد.

روابط عراق با کشورهای جهان در طول دوران حکومت دیکتاتوری صدام ، افت و خیزهای زیادی را پشت سرگذاشت و این روابط پس از حوادث 2003 و سپس تحولات در اوضاع سیاسی و امنیتی که بربخش روابط خارجه نیز تاثیر گذاشت ، دستخوش بحران شد، ولی روابط خارجه عراق با کشورهای دیگر پس از بهبود اوضاع امنیتی و تسهیلاتی که دولت عراق در زمینه سرمایه گذاری ارائه کرد ، بهبود یافت. 


انتهای پیام .
برچسب ها: عراق ، تاکید ، نوری ، مالکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.