سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت میراث محیط زیست پس از 35 سال به کشور؛

احتمالا فسیل‌ها قبل از برگزاری دادگاه لاهه تحویل محیط زیست ایران می‌شود

مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: گروه‌های ژاپنی و آمریکایی اعلام کرده‌اند تا مجموعه فسیل‌های خارج شده را قبل از برگزاری دادگاه لاهه تحویل کارشناسان ایرانی دهند.

شهاب‌الدین منتظمی در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گروهی از محققین کشورهای آمریکایی و ژاپنی که روی فسیل‌های مهره‌داران شمال غرب کشور مطالعه می‌کردند در روزهای اوج گیری انقلاب نسبت به خروج کلیه فسیل‌ها از کشورمان اقدام کردند تا آنها را در موزه‌ها و دانشگاه‌های خود نگهداری کنند.
 
وی سپتامبر 2014 را تاریخ دادگاه لاهه عنوان کرد و اظهار داشت: پس از رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده و همچنین پیگیری معاونت حقوقی ریاست جمهوری گروه ژاپنی و آمریکایی اعلام آمادگی کرده‌اند تا قبل از برگزاری دادگاه لاهه کلیه فسیل‌های خارج شده را به کارشناسان ما تحویل دهند.
 
مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست با اشاره به ارزش بالای فسیل‌های خارج شده گفت: طبق مستنداتی که یک گروه محقق از کشورمان تهیه کرده‌اند در مجموعه‌های خارج شده جمجمه ببر دندان شمشیری، قطعات مختلفی از اندام‌های حرکتی و جمجمه‌های آنتیلوپها وجود دارد اما آمار دقیقی از تعدادشان و اینکه از چه گروه‌هایی بوده‌اند در دست نیست.
 
منتظمی خاطرنشان کرد: در اولین فرصت یک تیم کارشناسی به کشورهای آمریکا و ژاپن سفر خواهد کرد تا فسیل‌هایی که 35 سال پیش از کشور خارج شدند را تحویل بگیرند.  
انتهای‌پیام/

برچسب ها: فسیل ، کشور ، دادگاه لاهه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.