سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر پادشاه اردن به واشنگتن

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن امروز در سفری وارد واشنگتن می‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پادشاه اردن امروز 10 فوریه در سفری که در طی آن قرار است با تعدادی از نمایندگان سازمان های عربی و اسلامی دیدار ‌کند به واشنگتن می‌رود.

قرار است تا پادشاه اردن طی این سفر در دیدار با روسای سازمان‌های عربی و اسلامی، راه‌های تقویت نقش این سازمان‌ها  در خدمت به مسائل عربی و اسلامی در ایالات متحده و راه‌های همکاری بین جهان عرب و غرب را مورد بررسی قرار دهد.

طی این دیدار همچنین به مسائل خاورمیانه به خصوص در مورد تلاشهای صلح و رویدادهای تازه در مورد سوریه پرداخته می‌شود.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که پادشاه اردن در دیداری رسمی به دعوت پنا نیتو رئیس جمهور مکزیک به این کشور رفته بود و درطی آن دوطرف به بسیاری از پرونده‌های اقتصادی مشترک علاوه بر مسائل مختلف خاورمیانه و جهان پرداختند.

انتظار می‌رود که ملک عبدالله دوم در طی روزهای آتی و درخلال این سفر با مسؤولانی از دولت آمریکا و سران کنگره آمریکا قبل از نشستی که در آن وی و رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما جمعه آینده در ایالت کالیفرنیا شرکت می‌کنند و طی آن به مسأله چگونگی پشتیبانی از روابط موجود بین دو کشور و تقویت فرصت ها و تلاشها برای محقق ساختن صلح در خاورمیانه در سایه مذاکرات بین طرفهای فلسطینی و اسرائیلی که با نظارت وزیر خارجه آمریکا جان کری برگزار می گردد، دیداری داشته باشد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.