سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا ساعاتی دیگر، مذاکرات "ژنو2" ازسرگرفته می‌شود

قرار است که از امروز و تا ساعاتی دیگر دور جدید مذاکرات ژنو 2 با دیدارهای غیرمستقیم هیئت‌های مخالفان سوری و دولت سوریه آغاز شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه "الوکالة الوطنیة للأعلام"، هیئت‌های اعزامی مخالفان سوری و دولت سوریه امروز در ژنو و با واسطه فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اخضر ابراهیمی دیدار کرده و مذاکرات غیر مستقیم‌شان را در چهارچوب دور دوم مذاکرات نشست ژنو2 از سرمی‌گیرند.

در ابتدا قرار است تا ابراهیمی با هرکدام از هیئت های مخالفان و هیئت اعزامی دولت سوریه جداگانه دیدار کند تا دوطرف آماده شوند تا در پشت یک میز در روز سه‌شنبه با یکدیگر بنشینند.

دیپلمات کهنه کار سازمان ملل هفته گذشته و در پایان جلسه اول مذاکرات اعلام کرد که نتایج بدست آمده از مذاکرات درحد متوسط بوده است و گفت : دستاورد بزرگی که محقق شد این است که دوطرف درگیر در بحران سوریه برای اولین بار از زمان شروع بحران و درگیری‌های این کشور از سه‌سال گذشته موافقت نمودند که بنشینند و مذاکره کنند ، اگرچه رو در رو  نباشد.

از طرف دیگر اسکای نیوز در تحلیلی در مورد شروع دور دوم مذاکرات ژنو2 نوشت : باردیگر فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه "اخضر ابراهیمی"  به ژنو برمی‌گردد و همراه او دو هیئت مخالفان سوری  و دولت سوریه برای رسیدن به یک راه حل نهایی برای پایان دادن درگیری‌هایی که 3 سال است درجریان است، وی را همراهی می‌کنند.

این خبرگزاری می‌نویسد : به نظر نمی‌رسد که در مورد دو هیئت اعزامی مخالفان و دولت سوریه تغییری اساسی روی داده باشد و این بدان معناست که آنچه در مورد پیوستن برخی گروه‌های مسلح درگیر در سوریه‌ ، به هیئت مخالفان گفته شده بود ، محقق نشده است و یا شاید زمان اجازه نداده بود که این مسأله محقق شود و در طرف هیئت اعزامی دولت سوریه نیز تغییر قابل ذکری روی نداده است.

این خبرگزاری می نویسد : بسیاری می‌ترسند که دور دوم مذاکرات ژنو نیز مانند دور اول بی‌نتیجه باشد.

این خبرگزاری‌مدعی می شود : بر خلاف صحبت های مسؤولان دولتی سوریه که تأکید بر باز بودن مذاکرات در تمام مسائل می کند ، اما در چهارچوب  بیانیه ژنو 1 صحبت های هیئت اعزامی دولت سوریه تأکید دارد که تسلیم قدرت قابل قبول نیست و ادامه کار بشار اسد رئیس جمهور سوریه خط قرمز ماست که نمی توان از آن عبور کرد.

این خبرگزاری در پایان می‌نویسد : آرزوها اما همچنان پابرجاست تا تلاشهای اخضر ابراهیمی و فشارهای روسیه و آمریکا به دوطرف درگیر در بحران سوریه با هدف پایان این بحران به نتیجه برسد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.