سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

4 کشته و زخمی در حمله افراد مسلح به ایست بازرسی ارتش

در حمله افراد مسلح به ایست بازرسی ارتش در غرب شهر کرکوک در شمال عراق یک تن کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، یک منبع در ارتش عراق با اعلام این خبر افزود :« افراد مسلح ناشناس با تیربار و آرپی جی به ایست بازرسی ارتش نزدیک منطقه ریاض در غرب کرکوک حمله کردند که بر اثر آن یک نظامی کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.»

همچنین پلیس عراق اعلام کرد در حملات خشونت آمیز در سراسر این کشور دست کم 19 نفر کشته و 19 نفر زخمی شده اند.

 یک منبع پلیس عراق که خواست نامش فاش نشود گفت بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در بازاری در منطقه شیعه نشین شهرک صدر در بخش شرقی بغداد ، 2 نفر کشته و 7 نفر زخمی شدند.

این منبع افزود در عین حال خودروی بمب گذاری شده دیگری در شهر محمودیه حدود 30 کیلومتری جنوب بغداد به گشتی نظامی برخورد کرد که در جریان آن یک سرباز کشته شد و 3 نفر زخمی شدند.

وی تاکید کرد در این حمله 3 رهگذر نیز زخمی شدند و به چند مغازه و ساختمان خسارت وارد شد.

یک منبع پلیس محلی عراق که خواست نامش فاش نشود گفت بر اثر انفجار سه بمب کنار جاده ای در شهر بعقوبه در جنوب غربی عراق واقع در 65 کیلومتری شمال شرقی بغداد ، 3 غیر نظامی از جمله یک کودک کشته و 5 نفر دیگر زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد پلیس همچنین اجساد دو غیر نظامی را نزدیک رودخانه ای در بخش شرقی بعقوبه پیدا کرد که از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

این منبع تصریح کرد افراد مسلح همچنین با تیراندازی به خودرویی نزدیک بعقوبه یک نفر را کشتند و یک نفر دیگر را به شدت زخمی کردند.
یکی از منابع پلیس عراق در استان صلاح الدین نیز اعلام کرد افراد مسلح در دو حمله جداگانه شش پلیس و چهار شبه نظامی مخالف القاعده را کشتند.

منبع دیگری که خواست نامش فاش نشود گفت افراد مسلح در یکی از این حملات به ایست بازرسی پلیس حمله کردند و شش پلیس را در حومه روستایی نزدیک شهر توز خرماتو حدود 90 کیلومتری شرق تکریت مرکز استان صلاح الدین به ضرب گلوله کشتند.

این منبع افزود نیروهای پلیس همچنین اجساد یکی از رهبران گروه صحوه ، دو پسر و برادر زاده اش را پیدا کردند که چند روز پیش از خانه اشان نزدیک تکریت حدود 170 کیلومتری شمال بغداد ربوده شده بودند.

گروه صحوه (به فتح صاد - سکون ح- کسر واو) که به شورای بیداری یا فرزاندان عراق مشهور است از گروههای مسلح از جمله برخی از گروههای شبه نظامی سنی مخالف آمریکا تشکیل شده است که بر ضد القاعده مبارزه می کنند.

 عراق در سال های اخیر شاهد بدترین خشونت ها بوده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، در سال 2013 میلادی در مجموع هشت هزار و 868 عراقی از جمله هفت هزار و 818 غیر نظامی و نیروی پلیس در این کشور کشته شدند که بالاترین رقم تلفات در چند سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.