سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری فرانسه گزارش داد:‌

دومین دور مذاکرات ایران و آژانس برگزار شد/ نتایج عصر امروز اعلام می‌شود

پس از "گفتگوهای سازنده" روز شنبه، ایران امروز یکشنبه در تهران مذاکراتش را با آژانس بین المللی انرژی اتمی با هدف افزایش شفافیت درباره برنامه هسته ای خود از سر گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مذاکرات بامداد یکشنبه از سر گرفته شد و دو طرف قرار است نتایج دور جدید گفتگوها را عصر امروز اعلام کنند. این مذاکرات در چارچوب نقشه راهی برگزار می‌شود که ماه نوامبر بین ایران و آژانس تدوین شد. در این نقشه راه شش مرحله برای تکمیل کار توسط تهران تا 11 فوریه پیش بینی شده است. بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از کارخانه تولید آب سنگین اراک در غرب و همچنین معدن استخراج اورانیوم گچین در جنوب ایران بخشی از این مراحل به شمار می‌رود.

"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه شنبه در پایان دو جلسه مذاکرات گروه پنج نفره آژانس بین المللی انرژی اتمی با مسئولان هسته ای ایران اعلام کرد گفتگوها خوب و سازنده بود و رو به پیشرفت است.

"تِرو واریورانتا" رئیس بازرسان آژانس مسئولیت گروه پنج نفره بازرسان آژانس را در این گفتگوها بر عهده دارد.

"رضا نجفی" سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هیئت ایرانی را سرپرستی می کند.

ایران و آژانس اعلام نکردند آیا به شش شرط درخواست شده در نقشه راه عمل شده است یا خیر.

"یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ماه ژانویه به خبرگزاری فرانسه گفت وقت آن رسیده است که این سوال بسیار حساس را مطرح نماییم. وی گفت: ما با اقدامات عملی و آسان از نظر اجرا کار را آغاز کردیم و سپس به مراحل دشوارتر می رسیم. آمانو گفت : ما قطعا در نظر داریم سوالات مربوط به توسعه نظامی احتمالی را در مراحل بعدی کار بگنجانیم.

گفتنی است، مذاکرات ایران با پنج به علاوه یک اواخر نوامبر منجر به توافق ژنو شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.