سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماد اصلی اعتدال آیت الله "هاشمی" است و نسخه دوم ندارد/ روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانم

با اينکه آقاي روحاني را در انديشه و روش به آقاي هاشمي نزديک ديده و مي‎بينيم، اما به دوستاني که اين تعبير را داشتند مي‎گفتيم آقاي هاشمي، نسخه دوم ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شايد کمتر فردي در فضاي سياسي و دانشگاهي ايران وجود داشته باشد که بيش از دکتر غلامعلي رجايي نامش به طرفداري از آقاي هاشمي به گوش رسيده باشد و در جريان بسياري از امور ايشان باشد. براي موضوع اين پرونده ‎سراغ ايشان رفتيم.

رجايي در بخشی از این گفت و گو آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان نماد اعتدال کشور معرفی می کند و می گوید: شک ندارم که ايشان نماد اصلي اعتدال در کشور هستند. شما اگر تفسير ايشان را نگاه کنيد، مي‎بينيد در آيات مرتبط نسبت به مسئله اعتدال بسيار تاکيد دارند. به‎نظر من اکنون آقاي هاشمي نماد، مظهر و سمبل جريان اعتدال در کشور است. برخي در جلسات مي‎گفتند روحاني، هاشمي دوم است. اين‎گونه نيست. اولا هر کس خودش است. ثانيا ما با اينکه آقاي روحاني را در انديشه و روش به آقاي هاشمي نزديک ديده و مي‎بينيم، اما به دوستاني که اين تعبير را داشتند مي‎گفتيم آقاي هاشمي، نسخه دوم ندارد.

وی در مورد آينده سياسي روحاني و هاشمي عنوان می کند که : آقايان هاشمي و روحاني بيش از سي و چند سال با هم همکاري نزديک داشته و دارند. در دوران حساس جنگ که آقاي هاشمي از سوي امام به‎عنوان فرمانده جنگ بود، آقاي دکتر روحاني همکاري بسيار نزديکي با ايشان داشته است. در مجمع هم سال‎ها با ايشان همکار بوده است. سابقه انقلابي دارد، مبدع واژه امام در سخنرانيشان قبل از انقلاب بوده و تقريبا هماهنگ با آقاي هاشمي عمل کرده است و در مواردي که مي‎تواند با آقاي هاشمي مشورت مي‎کند. ايشان شخصيت مستقلي دارد و قاعدتا بايد به‎دنبال تحقق برنامه‎‎هايي که به مردم وعده داده باشد. گمانم اين است که آقاي روحاني هم‎چنان از نظرات آقاي هاشمي استفاده مي‎کند و خواهد کرد. آقاي هاشمي هم به صراحت اين را گفته‎اند که اگر ايرادي ببينند تذکر مي‎دهند. مانند طول کشيدن انتصاب استانداران که نسبت به آن انتقاد کردند که انتقاد بجايي هم بود؛ چون مديران دوره قبل که تعويضشان را حتمي مي‎دانستند هر روز منتظر خبر برکناري خود بودند و کار استان‎ها عملا معطل مانده بود.

رجایی در مورد اصلاح‎طلب بودن یا نبودن روحانی اینچنین توضیح می دهد: به يک تعبير بله آقاي روحاني اصلاح‎طلب نيستند. ببينيد اصلاح‎طلبي اگر مصداقش امثال جناب آقاي خاتمي و اين‎ها باشد روحاني اصلاح‎طلب نيست ولي اگر مفهومش تغيير در شرايط خراب گذشته باشد، آقاي روحاني حتما يک اصلاح‎طلب است اما نه اصلاح‎طلب به معناي اين مفهومي که الان رايج است.
برچسب ها: نماد ، اصلی اعتدال ، هاشمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.