سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با سیمرغ امید؛/ 161

"شهرام خرازی‌ها": دلیل موفقیت فیلم‌های دفاع مقدس حمایت‌های مالی از آنهاست

"شهرام خرازی‌ها" گفت: دلایل موفقیت فیلم‌های دفاع مقدس در جشنواره‌ی‌ امسال حمایت‌ مالی از آنهاست.

"شهرام خرازی‌ها" منتقد سینما در خصوص فیلم‌های جنگی در جشنواره‌ی امسال در گفتگو خبرنگار حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اکنون نزدیک به دو دهه است که سینمای جنگی نداریم و این فیلم‌ها را هم نمی‌توان به صراحت گفت که فیلم‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که اکنون مورد استقبال قرار گرفته را نمی‌توان جزء آرای مردم دانست زیرا این فیلم‌ها فقط از طرف تماشاگران حرفه‌ای جشنواره دیده شده اما برقراری ارتباط مخاطب با فیلم در اکران عمومی مشخص ‌می‌شود.  

خرازی‌ها تصریح کرد: مثل هر دوره‌ی دیگری از جشنواره‌ی فیلم فجر آثار مثبت و قابل دفاعی داریم اما بعضی فیلم‌ها واقعیت جنگ را دگرگون می‌کنند و فقط از جنگ و حماسه استفاده‌ی ابزاری می‌کنند.   
 
وی با اشاره به دلایل موفقیت فیلم‌های دفاع مقدس جشنواره‌ی امسال عنوان کرد: یکی از دلایل موفقیت اینگونه فیلم‌ها حمایت‌های مالی است یعنی در درجه‌ی اول بودجه و اعتبار لازم به این فیلم‌ها تخصیص داده شده در نتیجه کارگردان خیالش از کار حرفه‌ای‌اش راحت است.   
 
خرازی‌ها گفت: سینمای ایران از نظر فیلم‌نامه‌ دچار ضعف است اما بخشی از موفقیت فیلم‌های دفاع مقدس جشنواره‌ی امسال به فیلمنامه‌ی خوب آن مربوط می‌شود.

وی افزود: در سالهای گذشته ما فیلم دفاع مقدس نداشتیم اما امسال ،ضد کلیشه و غیر تکراری به این موضوع پرداخته‌اند.   
 
خرازی‌ها در خصوص ادعاهای مطرح شده از جانب برخی فیلم‌سازان عنوان کرد: در هیچ جامعه و کشوری هیچ فیلم‌سازی نمی‌تواند بگوید که کسی نمی‌تواند جلوی فیلم سازی‌مان را یگرید اگر این چنین باشد پس تکلیف دستگاههای نظارتی چه‌ می‌شود.   
 
وی بیان کرد: متاسفانه در جشنواره‌ی امسال بسیاری از مسائل از جمله برخوردها و آداب تماشاگران فیلم‌ در سینماها خوب نیست اما به نظر می‌آید فیلم‌سازان هم کارهای ناخوشایندی در جشنواره‌ی امسال انجام می‌دهند.   
 
انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
سینمای ایران باید ساماندهی شود
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
سینمای ایران باید ساماندهی شود