سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شهرستان خلخال ظرفیت بالایی برای تولید ذرت بذری و پرورش آبزیان دارد

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: سالانه 225 میلیون مترمکعب آب تولیدی خلخال بدون هر گونه استفاده وارد رودخانه قزل اوزن شده و از دسترس مردم منطقه خارج می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ رسول انام پور با بیان اینکه این شهرستان با داشتن خاک مساعد و آب کافی توانایی تولید سالانه 250 هزار تن محصولات کشاورزی را دارد، افزود: این شهرستان از قابلیت‌های مهم برای توسعه بخش کشاورزی و باغی برخوردار بوده و در صورت اندکی توجه به این بخش و مهار آب‌های سطحی شاهد رونق کشاورزی این منطقه خواهیم بود.

وی گفت: از 300 میلیون مترمکعب آب تولیدی سالانه در شهرستان تنها 75 میلیون مترمکعب مورد استفاده بخش کشاورزی و باغی قرار می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال افزود: این در حالی است که سالانه 225 میلیون مترمکعب آب تولیدی خلخال بدون هر گونه استفاده وارد رودخانه قزل اوزن شده و از دسترس مردم منطقه خارج می‌شود.

انام پور از نیمه کاره رها شدن 35 پروژه عمرانی بزرگ کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان خلخال خبرداد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از 60 درصد بوده و در صورت تامین اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این طرح‌های حیاتی شهرستان تحول بزرگی در توسعه بخش کشاورزی خلخال ایجاد خواهد شد.

وی گفت: آب و هوای مساعد برای کشت و پرورش انواع محصولات کشاورزی گران قیمت از جمله زعفران زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری برای توسعه کشت و پرورش این گل قیمتی در خلخال فراهم کرده است.

وی افزود: در کنار این کار همجواری شهرستان خلخال به طول 90 کیلومتر با رودخانه قزل اوزن ظرفیت بزرگی برای تولید انواع ذرت بذری و نیز پرورش آبزیان به شمار می رود./

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، ذرت ، بذری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.