سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مشکل بیش از 70 درصد واحدهای استان اصفهان ،کمبود نقدینگی است//////

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مشکل بیش از 70 درصد واحدهای استان ،کمبود نقدینگی است .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی   خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش در دو سال اخیر دامن بسیاری از واحدهای صنعتی استان را گرفته و برخی را به پرتگاه ورشکستگی کشانده است که عمده عامل این پدیده، کاهش ارزش پول ملی به یک سوم گذشته است.
وی اضافه کرد: جامعه صنعتی و معدنی تنها جایگاهی است که می تواند میلیون ها نفر بیکار در سطح جامعه ایرانی را وارد بازار کار کند و خانه صنعت و معدن تنها تشکلی است که در اختیار این جامعه برای بیان مسائل و چالش هایشان قرار دارد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: نیمی از مشکلات پدیدار شده برای واحدها در نتیجه نبود همکاری و درک متقابل از سوی نظام بانکی است و بانک ها در قرارداد ناعادلانه ای با فعالان صنعت می توانند در برابر بدهی های این افراد، واحد آنها را برای فروش بگذارند.

وی درباره یارانه بخش صنعت که درمرحله اول قانون هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده بود، گفت: سهمی به بخش صنعت نه از جهت تسهیلات بانکی و نه از جهت تخفیف در پرداخت هزینه حامل های انرژی به بخش صنعت نرسید و حتی سهم صنعت از حامل هایی مانند گاز و نفت کاهش پیدا کرد.

سهل آبادی با اشاره به اجرای طرح راستی آزمایی اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی استان اصفهان با هدف جمع آوری اطلاعات دقیق و موثق از شرایط واحدهای صنعتی استان شامل تعداد فعالان و ساعات کار هر واحد و چالش ها و مشکلات آنها تصریح کرد: نتایج طرح راستی آزمایی اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی استان تا نیمه ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات اعضای خانه صنعت و معدن و با مطالعه دقیق و حضور در شهرستان ها انجام می شود، افزود: طبق برآورد و پیش بینی های اولیه نتایج این بررسی، مشکل بیش از 70 درصد واحدهای استان،کمبود نقدینگی است. /ش

انتهای پیام
برچسب ها: اصفهان ، نشست ، خبری ، خانه ، صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.