سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماده‌ای که موجب جذب غذای دلخواهتان می‌شود

هیچ استرسی بیشتر از استرس ورزشی نیست که در بدن تولید اکسیژن‌ می‌شود.

مجید حسن قمی کار‌شناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پروبیوتیک‌ها، میکرو ارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در بعضی از غذا‌ها وجود دارند، که باعث فعالیت باکتری‌های دستگاه گوارش می‌شوند و کمک می‌کنند که یکسری مواد غذایی که دوست داریم جذب شوند و یکسری در آنجا تولید می‌شود به کار آن قسمت روده بیاید و آن قسمت روده سوخت خودش را از این مواد تامین کند. 

حسن قمی افزود: چه در ورزشکاران و چه در دیگر افراد مایلیم که در دستگاه گوارش بعضی از باکتری‌ها وجود بیشتر داشته باشند. پروبیوتیک‌ها باعث می‌شوند حالت آنتی اکسیدانی بوجود بیاید. 

وی اذعان داشت: در کتابی نوشته شده که هیچ استرسی بالا‌تر از ورزش وارد نمی‌شود و در سیستم‌های استرسی چیزی که تولید می‌شود اکسیدان‌ها هستند که بسیار مضرند و موجب سرطان می‌شوند و در فعالیت ورزشی چون اکسیدان زیاد می‌شود. فرد ورزشکار باید بیشتر از آنتی اکسیدان استفاده کند. همچنین در ورزش‌های شدید واکنش التهابی هم اتفاق می‌افتد و باعث پیش فاکتورهای التهابی می‌شود که به آن‌ها سیتوکین می‌گوییم. افزایش سیتوکین‌ها واکنش التهابی را بوجود می‌آورد، که اگر فرد از آنتی اکسیدان‌ها استفاده کند تولید سیتوکین ضد التهابی می‌کند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: استرس ، ورزش ، گوارش ، روده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.