سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با فرارسیدن سی‌‍وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

افتتاح پروژه خدمات ارتباط مخابراتی با بیش از 700 روستای کشور

پروژه UFO در نیمه بهمن 92 به منظور برقراری ارتباط مخابراتی به بیش از 759 روستا شامل 532 روستای زیر 20 خانوار و 227 روستای بالای 20 خانوار در 27 استان کشور امروز 20 بهمن 92 افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مراسم افتتاحیه پروژه UFO همزمان با فرارسیدن سی‌‍وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی و جمعی از مسئولین ارتباطی برگزار شد.

در حال حاضر با افتتاح پروژه UFO در نیمه بهمن 92، 759 روستا شامل 532 روستای زیر 20 خانوار و 227 روستای بالای 20 خانوار در 27 استان کشور از خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری ارتباطات بهره منده می‌شوند.

 گفتنی است، در این افتتاحیه با چند استان کشور ارتباط تصویری و صوتی برقرار شد.

پهنای باند بین‌المللی در دهه فجر سال آینده 10برابر می‌شود

وزیر ارتباطات و اطلاعات با اشاره به اینکه پاسداری از میراث بزرگ امام اهمیت دارد گفت: امام همواره تأکید داشته آنچه که ما در ایام 22بهمن به دست می‌آوریم میراث ماست و ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم تا اهداف را محقق کنیم.

محمود واعظی در ادامه عنوان کرد: خدمت‌رسانی به روستاهای محروم اولویت ماست و امیدواریم در هیچ نقطه‌ای از کشور جایی نداشته باشیم که ارتباط تلفنی برقرار نباشد و امیدواریم در این مناطق ارتباط تلفن موبایل هم برقرار باشد.

وی افزود: سال آینده که وارد نسل 3و4 موبایل می‌شویم بسیاری از امور مردم با این انجام می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و اطلاعات در ادامه عنوان کرد: هدف دیگر ما در بخش ICT است که خوشبختانه به عنوان توسعه در کشور تلقی می‌شود و اینکه امروز در بخش ICTرتبه مناسبی نداریم قابل قبول نیست و باید جبران کنیم همه عقب‌افتادگی‌ها سعی می‌شود در دو سال آینده در برنامه پنجم اجرا شده و 7 یا8 پروانه جدید داشته باشیم.

واعظی در رابطه با وضعیت اینترنت کشور گفت: در بحث زیرساخت پروژه‌های متعددی داریم سال آینده در دهه فجر پهنای باند بین‌المللی 10برابر شده و همچنین پهنای باند اینترنت تا اواخر سال 92 از 71 میگابیت در ثانیه به 150 میگابیت در ثانیه می‌رسد.

وی در خصوص پست و پست بانک گفت: در این رابطه برنامه‌های خوبی تهیه کردیم و امیدواریم به کمک مجلس ارتباط نزدیک پست و پست بانک برقرار شده و از مزیت‌های همدیگر استفاده کنند به این ترتیب IT در اختیار پست قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.