سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارک آندره ذخیره نویر در دروازه آلمانی‌ها

مارک آندره تراشتگن، دروازه بان تیم ملی فوتبال آلمان و عضو تیم مونشن گلادباخ است و به احتمال زیاد در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل تیم ملی آلمان را همراهی خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، مارک آندره  تراشتگن 20 ساله بازیکن فوتبال آلمانی و عضو تیم مونشن گلادباخ است.

نکته جالب در مورد تراشنگتن  تراشتگن این است که از 4 سالگی عضو آکادمی مونشن گلادباخ بوده است در فصل 11-2010 ستاره تیم مونشن گلادباخ بود و به دلیل درخش خود چندین بار در تیم اصلی به میدان رفت.

این درخشش تراشتگن همزمان با بازی‌های پررفت و خیز دروازه بان بل‍ژیکی تیم بود همین کافی بود که تراشتگن بتواند به دروازه‌بان اصلی گلادباخ تبدیل شود و توانست با 4 کیلان شیت در 5 بازی آخر گلادباخ مانع سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شود.

در فصل 12-2011 تراشتگن به دروازه‌بان اول تیم خود تبدیل شد در بازی بین دو تیم مونشن گلادباخ و بایرن مونیخ  تراشتگن عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت ولی در طرف مقابل اشتباه نویر دروازه‌بان تیم بایرن منجر به شکست این تیم شد. این بازی نام تراشتگن را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت.

در بازی بعدی بین این دو تیم باز هم بازی عالی تراشتگن و در مقابل اشتباه نویر باعث شد مهارت این دروازه‌بان جوان در بازی‌های بزرگ بار دیگر اثبات شود. در حالی که فصل قبل گلادباخ به سختی و با درخشش تراشتگن در هفته‌های پایانی از سقوط نجات پیدا کرده بود در فصل 12-2011 درخشش این دروازه‌بان توانست این تیم را به مقام چهارم برساند تا بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرند. وی هم چنین در سال گذشته توانست عنوان بهترین دروازه‌بان بوندس لیگا را کسب نماید.

وی از نظر سبک بازی با اولیور کان مقایسه می‌شود و او را اولیور کان دوم می‌نامند. او توانایی بالایی در نظم دادن به خط دفاع دارد و در بازی‌های هوایی و تک به تک عالی عمل می‌کند.

بارسلونا از زمان درخشش تراشتگن در تیم زیر 17 سال آلمان در سال 9-2 عملکرد این دروازه‌بان را زیر نظر داشته ولی به دلیل قیمت بالای وی برای دروازه‌بانی که قرار است ذخیره واندار باشد از خرید وی صرف‌نظر کردند ولی اکنون که واندار قصد رفتن از بارسا را دارد و بارسا نیز قصد خرید دروازه‌بان اول دارد  تراشتگن یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در فصل آینده بارسلونا می‌باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.