سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

آغاز ساخت واحد صنعتی تجهیزات پالایشگاهی و نفتی در مناطقی از فارس

همزمان‌ با ایام الله دهه مبارک فجر عملیات اجرایی ساخت واحد صنعتی تجهیزات پالایشگاهی و صنعت نفت در شهرستان مهر فارس با حضور فرماندار شهرستان مهر و برخی مسوولان واحد بزرگ صنعتی آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی صداقت‌پور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مراسم ساخت واحد صنعتی تجهیزات پالایشگاهی و صنعت نفت در شهرستان مُهر گفت: عملیات اجرایی ساخت کارخانجات اسپول‌سازی و صنایع فلزی صنعتی – پالایشگاهی شرکت مهندسی ساخت ونوسان با سرمایه‌گذاری اولیه 20 میلیارد ریال برای فاز اول و در زمینی به مساحت 6 هزار و 700 متر مربع آغاز شد.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی به دلیل همجواری با تاسیسات پالایشگاهی و پارس جنوبی و نیاز کشور به تجهیزات صنعت پالایشگاهی ایجاد شده است و در فاز اول برای 50 نفر اشتغالزایی می‌کند.

رئیس هيات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به موقعیت مناسب شهرک صنعتی مهر در جذب سرمایه‌گذاران و توسعه صنعتی جنوب فارس افزود: این شهرک صنعتی بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی و جذب سرمایه گذاری‌ها به ویژه سرمایه‌های ایرانیان مقیم کشورهای خلیج فارس فراهم می‌کند.

صداقت پور با اشاره به برنامه توسعه شهرک صنعتی مهر بیان کرد: با توجه به شرایط قابل توجه و ظرفیت‌های ویژه این شهرک صنعتی در زمینه توسعه صنعتی جنوب استان فارس، شرکت شهرک‌های صنعتی در نظر دارد مساحت شهرک صنعتی مهر را از 200 هکتار فعلی به 400 هکتار افزایش دهد.

وی با بی‌نظیر خواندن موقعیت شهرک صنعتی مُهر گفت: این شهرک با توجه به فاصله حدود 30 کیلومتری با بندر عسلویه و همچنین همجواری با تأسیسات بزرگ نفت و گاز از موقعیتی ویژه برخوردار است.

صداقت پور با دعوت ادارات شهرستان برای همکاری افزود: در صورت همکاری مسئولان و ادارات شهرستان مهر، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مایل به هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران در این نقطه از فارس خواهد بود.

وی با دعوت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این طرح گفت: خدمات و تسهیلات شرکت شهرک‌های صنعتی امسالبسیار بیشتر و قابل توجه‌تر است و برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاران 15% از قیمت حق انتفاع به صورت نقد و مابقی در اقساط 36 ماهه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش توسعه زیر ساخت‌ها در این شهرک صنعتی ادامه داد: شبکه‌های آب و برق شهرک صنعتی مهر به عنوان طرحهای داخلی شرکت شهرک‌ها طراحی و برای تکمیل آن 30میلیارد ریال از منابع داخلی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح تصفیه خانه آب هم برای شهرک طراحی شده که پس از استقرار چند شرکت در قالب طرح داخلی به اجرا در خواهد آمد، گفت: شهرک صنعتی مهر از شهرک‌های جدید صنعتی در فارس است که واگذاری زمین در آن از تیرماه پارسال آغاز شده و هم اکنون عملیات اجرایی و ساخت و ساز 4 واحد صنعتی در آن در حال انجام است.

صداقت‌پور افزود: آبان ماه امسال نیز عملیات اجرایی طرح تولید فیلترهای صنعتی و پالایشگاهی با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریالی در این شهرک صنعتی آغاز شد که این طرح تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهرستان مهر (MOHR) در 320 کیلومتری جنوب شیراز ، 30 کیلومتری شرق عسلویه و هم مرز با استان‌های بوشهر و هرمزگان است./ب

انتهای پیام/

برچسب ها: ساخت ، صنعتی ، نفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.