سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در صحن علنی؛‌

حدس می‌زنم شورای نگهبان تبصره هدفمندی یارانه‌ها را رد کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:با استناد به روال قبلی شورای نگهبان حدس می‌زنم مصوبه هدفمندی را رد کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز بررسی تبصره‌های لایحه بودجه 93 را به اتمام رساندند که تبصره 21 این لایحه که مربوط به هدفمندسازی یارانه‌هاست مراعا آماده و به جای آن پیشنهاد محمد قسیم عثمانی به تصویب رسید.

براساس این پیشنهاد دولت مکلف است حداکثر تا پایان خرداد سال 1393 اقدامات قانونی لازم را جهت اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه‌ها انجام دهد و به عبارت دیگر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تا ابتدای تیر ماه سال آینده متوقف خواهد شد.
 
براین اساس علی لاریجانی از نمایندگان درخواست کرد با همین پیشنهاد موافقت کرده و پیشنهاد ضمیمه‌ای دیگری را ارائه نکنند.
 
وی تصریح کرد: واقعا نمی‌دانیم سرنوشت پیشنهادهای هدفمندی شما از نظر شورای نگهبان چگونه خواهد بود، روال قبلی شورا این است اگر شما دولت را مکلف کنید به آن ایراد می‌گیرد.
 
رئیس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: اگر تا عصر وقت بگذاریم و پیشنهادهای شما را بررسی کنیم ولی بعدا شورای نگهبان آن را رد کند این زحمات هدر خواهد رفت.
 
لاریجانی تاکید کرد: پیشنهاد من این است که فعلا همین پیشنهاد را قبول داشته باشید تا ببینیم عکس العمل شورای نگهبان چیست و من این حرف را می‌زنم و شورای نگهبان احتمالا ایراد خواهد گرفت.
 
اضافه می‌شود؛ فعلا تبصره هدفمندی یارانه‌ها که حرف و حدیث‌های زیادی نیز تاکنون داشته است بلاتکلیف مانده و بررسی آن به زمان دیگری موکول شده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.