سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل رتبه دوازدهم را در بیمه روستایی، عشایری دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت:‌ استان اردبیل رتبه دوازدهم کشور را در جذب کشاورزان و روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ نصیب نجفی در همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اردبیل اظهار داشت: روستاییان 36 درصد از کل جمعیت استان اردبیل را تشکیل می‌دهند که باید نسبت به ارائه خدمات مناسب به آنها اقدامات مؤثری صورت گیرد.

وی گفت: 449 هزار و 546 نفر جمعیت روستایی استان در یک ‌هزار و 855 آبادی در قالب 883 دهیاری ساکن هستند که در زمینه تولید محصولات غذایی نقشی اساسی دارند و از این نظر مسئولیت سنگینی بر دوش آنهاست.

نجفی خاطر نشان کرد: برخی از افراد به دلیل عدم برخورداری از وضعیت معیشتی مناسب پیش‌تر با مشکلاتی مواجه شده و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار داشتند که برای برطرف کردن این مسئله تلاش شد از ظرفیت شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و تعاونی‌های روستاییان و عشایر استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل همچنین افزود: بر این اساس بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز به منظور پشتیبانی از این قشر کم برخوردار به هنگام بروز حوادث طبیعی شکل گرفت.

وی بیان کرد: هم اکنون استان اردبیل رتبه دوازدهم کشوری را در جذب کشاورزان و روستاییان دارد که برای بالا بردن این رتبه فرهنگ‌سازی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی در این زمینه ضروری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل یادآور شد: پرداخت 66 درصد حق بیمه از سوی دولت و ارائه تخفیف در مناسبت‌های مختلف برای افرادی که شایسته چنین خدماتی هستند، کمترین خدمتی است که می‌توان به این قشر زحمتکش ارائه کرد/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، بیمه ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.