سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

پیشرفت در ساخت راه آهن گل گهر- شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 15 درصدی راه آهن گل گهر- شیراز خبر داد و افزود: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال ساخته شده که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان فارس از طرح راه‌آهن گل‌گهر- شیراز، عملیات تکمیلی محور حاجی‌آباد - نیریز و ساخت باند دوم محور استهبان - رونیز بازدید کرد.

علی نورزاد با اشاره به اهمیت راه‌آهن گل‌گهر- شیراز در اتصال شیراز به منطقه ادامه داد: این خط‌ آهن در آذرماه سال 90 با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور، تسهیل در حمل بار و مسافر در منطقه و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقال ساخته شده است که گل‌گهر در استان کرمان را مرکز استان فارس متصل می‌کند.

به گفته نورزاد این راه‌آهن به طول 346 کیلومتر با عبور از شهرستان‌های قطرویه، نی‌ریز، استهبان و سروستان در انتها به شهر شیراز خواهد رسید.

وی بیان کرد: این خط‌ آهن با هدف اتصال شیراز به راه‌آهن موجود بافق- بندر عباس طراحی شده و با توجه به وجود مراکز صنعتی، معادن متنوع سنگ، معادن تولید مواد اولیه کارخانجات ذوب‌آهن در منطقه اهمیت احداث این خط‌ آهن بیشتر نمایان می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قطعات این طرح افزود: راه‌آهن گل‌گهر- شیراز در چهار قطعه طراحی شده است که قطعه سه به طول 100 کیلومتر در منطقه‌ نی‌ریز و ابتدای منطقه میان جنگل فسا در دست اجرا قرار دارد و از حوالی دریاچه بختگان در کیلومتر 156 آغاز و پس از عبور از منطقه خیر و جلگه رونیزدر دامنه کوهستان خرمن‌کوه در کیلومتر 256 به انتها می‌رسد./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: پیشرفت ، ساخت ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.