سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه مصر بیانیه انتقادی اخیر پارلمان اروپا را نپذیرفت

خبرگزاری رسمی منا اعلام کرد وزارت امور خارجه مصر روز شنبه بیانیه اخیر پارلمان اروپا را در انتقاد از قانون اساسی مصر که به تازگی تصویب شده و همچنین رویکرد دولت این کشور در قبال مخالفان سیاسی و خبرنگاران را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا، بدر عبدالعاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر روز شنبه اعلام کرد : این بیانیه به طور کامل مردود است زیرا به مواردی می پردازد که قوه قضاییه مصر بررسی می‌کند، مانند ارجاع دادن تعدادی از خبرنگاران به دیوان کیفری .

این مقام خاطر نشان کرد : هیچ طرفی، چه داخلی یا خارجی، حق مداخله از طریق اظهارات در این مسائل و مواردی را ندارد که قوه قضاییه مصر به آنها رسیدگی می‌کند.

روز پنجشنبه در یک رای گیری، پارلمان اروپا بیانیه‌ای را درباره مصر منتشر کرد و  پایان فوری همه اقدامات خشونت آمیز، آزار و اذیت یا ارعاب  مخالفان سیاسی، خبرنگاران، اتحادیه‌های صنفی و نمایندگان جامعه مدنی را خواستار شد .

این بیانیه از همه بازیگران سیاسی و نیروهای امنیتی در مصر خواست نهایت خویشتنداری را نشان دهند و به گفتگو و عدم توسل به خشونت پایبند باشند.

در پی برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری در ژوئیه گذشته، حامیان وی اعتراض هایی را علیه کادر رهبری موقت مصر برگزار کرده‌اند.   

عبدالعاطی گفت این بیانیه، یک گروه تروریستی و خشن را با نیروهای امنیتی که مسئول برقراری نظم و امنیت در چارچوب قانون هستند، یکسان دانسته است.

این دیپلمات مصری خاطر نشان کرد این بیانیه بازتاب دهنده مفاهیم فراوانی است. وی یادآور شد قانون اساسی پس از مرسی با اکثریت آرا تصویب شده است.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.