سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم سی‌ویکمین دوره کتاب سال جمهور ی اسلامی ایران و بیست‌ویکمین دوره جهانی کتاب سال؛/2

علی جنتی: کشوری که کتاب ندارد، فرهنگ هم ندارد

علی جنتی در مراسم سی‌ویکمین دوره کتاب سال جمهور ی اسلامی ایران و بیست‌ویکمین دوره جهانی کتاب سال گفت: کشوری که کتاب نداشته و یا حداقل شماره‌گان یک کتاب را برای خود ثبت کرده فرهنگ ندارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست‌ویکمین دوره جایزه جهانی کتاب سال علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کتاب دریچه‌ی روشن و امید بخش به سوی باغ دانش بشری بوده و زبان گویای پدیدآورندگانی است که اسرار جهان هستی را در دل دارند؛ گفت: در تلقی ما کتاب در تعالی فرهنگ نقش بسزا دارد و همذات بشر متمدن است و تمدن از آنجا آغاز می‌شود که انسان دست به قلم برد.

 به گفته جنتی کتاب از اصالت برخوردار بوده و بی‌تردید یکی از شاخصه‌های قابل توجه در گسترش علم و فرهنگ را باید کتاب دانست.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هیچ کشوری را نمی‌توان دارای فرهنگ دانست مگر اینکه تعداد چاپ در آن کشور بالا باشد در عین حال که نمی‌توان منکر فناوری‌های مجازی در پیدا کردن ناپیداهای جهان علم شد باید گفت کتاب همچنان از پایایی ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: اعطای درجات علمی مناسب به نویسندگان ایجاد باشگاه برگزیدگان کتاب و سازمان دهی فعالین حوزه ترجمه کتاب‌های فارسی به زبان‌های دیگر می‌تواند از انزوای آنانی که زبان کتاب را نمی‌فهند جلوگیری کند.
 
به گفته جنتی ما را همین فخر بس که معجزه پیامبرمان کتاب است و در آن کتاب به زبانی بیّن به قدم و منزلت آن سوگند خورده شده است
 
جنتی معتقد است باید تدبیری اندیشید که کتاب در سبد خرید روزانه مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.