سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ به سوالات و دغدغه های جوانان راهی موثر برای ارتباط با این قشر پویاست

مدرس حوزه و دانشگاه پاسخ به سوالات و دغدغه های جوانان را راهی موثر برای ارتباط با این قشر پویا دانست.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران راضیه محمدزاده گفت: روحانیون در هر جایگاهی که هستند، باید در تعامل و نزدیک شدن به جوانان کوشا باشند. آگاهی دقیق به مسائل دینی و فقهی، آشنایی کامل به مسائل روز جامعه و آشنایی و استفاده از تکنولوژی های روز جهان در عرصه ارتباطی و فرهنگی از عوامل مهم جذب جوانان است. در غیر این صورت برقراری ارتباط موثر با این قشر میسر نخواهد شد.
وی تاکید کرد: با پیشرفت تکنولوژی و عدم هم ترازی و آگاهی مسئولین فرهنگی و والدین با این موج همه گیر، از هم گسیختگی میان نقاط مشترک بزرگترها و جوانان ایجاد می شود. این مسئله از عوامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه است.

محمدزاده با اشاره به نقش موثر آموزش در تربیت صحیح جوانان و جلوگیری از آسیب های اجمتماعی گفت: اگر فرزندان در خانواده به صورت صحیح تربیت شوند و بعد وارد اجتماع گردند، بالطبع با آسیب های کمتری مواجه شده و بسیاری از مشکلات و مسائلشان حل خواهد شد. باید تغذیه فکری و عقاید اصولی از درون خانواده صورت گیرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید دین شناسی با رویکرد تربیتی و اعتقادی سرلوحه فعالیت نهادهای فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد و وزارتخانه های مختلف درگیر این بحث شوند. حضور و فعالیت نهادها و دستگاه های فرهنگی و تربیتی با نگاه دینی ـ تربیتی، مانعی برای بروز و گسترش آسیب های فرهنگی، هویتی، اخلاقی و اجتماعی در میان جوانان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوالات ، ارتباط ، راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.