سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود تیم کوهنوردی شهرداری منطقه 13 به بهشت گمشده ایران

همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تیم کوهنوردی منطقه 13 موفق به صعود به ارتفاعات هملون معروف به بهشت گمشده ایران شد.

هادی ارجینی ، مربی تیم کوهنوردی منطقه  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین برنامه کوهنوردی در ارتفاعات هملون گفت: همنوردان منطقه در ششمین برنامه کوهنوردی خود راس ساعت 6 صبح روز هفدهم بهمن ماه از محل مبدا  درمقابل سالن کوثر حرکت کرده و ظرف یک ساعت در منطقه هملون حضور یافتند.

 وی با بیان اینکه تیم در بدو ورود به دره هملون نظاره گر  منظره زیبای مدرسه یخ نوردی (محل تمرین تیم ملی یخ نوردی )  که در سمت چپ ورودی دره قراداشت  بود اظهار داشت: تیم کوهنوردی  با عبور از آبشار یخی این منطقه به سمت دره راهی و  پس از  گذشتن از تنگه (تقاطع جاده میگون به شمشک) و رودخانه هملون  به دشت تاریخی لار هملون  وارد شده با طی حدود 4 ساعت  موفق به صعود به ارتفاعات  3200 متری هملون در جنوب دشت مذکور شد.

وی خاطر نشان کرد:در مسیر بازگشت، تیم ازغار تاریخی هملون بازدید کرد.

ارجینی تصریح کرد : تیم کوهنوردی منطقه از دی ماه سال جاری برنامه های خود را آغاز و پس از گذشت 6 برنامه و صعود به ارتفاعاتی نظیر دشت سکوت ، دشت هویج ، لالون ، سنگان و.... در حال حاضر از آمادگی مناسبی جهت برنامه ریزی صعودهای سنگین تر برخوردار است.

گفتنی است، دره هملون معروف به بهشت گمشده ایران در فاصله حدود 45 کیلومتری شمال شرق تهران و در حد‌فاصل دو روستای میگون و شمشک واقع شده  و  به‌دلیل وجود سوراخ‌ها و غارهای متعدد در طول دره، ابتدا «همه جا لانه» یا «همه لانه» نام گرفته و سپس به مرور زمان به «هملون» تبدیل شده است، این منطقه به دلیل داشتن مناظر بی نظیر از جمله غارهای سنگی ، زیستگاهها، گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگردی جهان شناخته شده و دارای ثبت جهانی می باشد.
انتهای پیام/


برچسب ها: صعود ، شهرداری ، بهشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.