سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

اجرای بزرگ‌ترین "پروژه IT " در سراسر کشور از 22 بهمن/ تجهیز 500 اداره ثبت احوال برای صدور "کارت ملی هوشمند"

ناظمی اردکانی با اشاره به تمدید کارت‌های ملی تا سال 94، از اجرای صدور کارت ملی هوشمند که یکی از بزرگترین پروژه‌های فناوری اطلاعات(IT)کشور است از 22 بهمن در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ناظمی اردکانی در نشست خبری امروز شنبه 19بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت در شهر مقدس قم صادر شده که شاهد نتایج خوبی هم بودیم همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری که انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم این کارت برای همه مجریان انتخابات صادر شد که در این زمینه هیچ مشکلی را مشاهده نکردیم.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر 100هزار کارت ملی هوشمند صادر شده و افرادی که به سن 15سال تمام می‌رسند و یا تغییراتی در سند هویتی افراد ایجاد شده است و همچنین افرادی که کارت ملی آنان مفقود گردیده از اولویت‌های صدور کارت ملی هوشمند هستند.

ناظمی افزود: کشورهای بلژیک، آلمان، ایتالیا و هلند از جمله کشورهای توسعه یافته در اتحادیه اروپا، پیشرو در صدور کارت ملی هوشمند هستند.

وی ادامه داد: همچنین کشورهای مالزی و قطر از دیگر کشورهای منطقه هستند که شهروندان آن کارت ملی هوشمند همه منظوره را دریافت نموده‌اند.

ناظمی تصریح کرد: یکی از اهداف صدور کارت ملی هوشمند شناسایی همه ایرانیان در فضای مجازی است درحالیکه تا به امروز شناسایی افراد در فضای مجازی به صورت فیزیکی از طریق شناسنامه و کارت ملی انجام می‌گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: برای شناسایی افراد در فضای مجازی ما نیاز به اثر بیومتریک(اثرانگشت) هر ایرانی برای دریافت کارت ملی هوشمند داریم که دو اثر انگشت هموطنان در حافظه کارت برای تطبیق فرد قرار می‌گیرد و همچنین 10اثر انگشت افراد هم برای شناسایی هر فرد در پایگاه اطلاعاتی قرار می‌گیرد.

ناظمی اظهار داشت: با استفاده از امضای دیجیتال الکترونیک هر فرد،می‌تواند از مکان‌های مجازی استفاده کند.

وی تصریح کرد: اطلاعاتی که بر روی کارت قرار می‌گیرد اطلاعات هویتی هر فرد، همانند کارت ملی است اما اطلاعات درون حافظه همانند برخی از اطلاعات درون شناسنامه از قبیل: نام همسر، فرزندان و تغییرات دیگر و همچنین میزان تحصیلات، شغل و گروه خونی و موارد دیگر قرار می‌گیرد.

ناظمی اردکانی افزود: کارت ملی هوشمند کلید ورود به داده‌های هر سازمان و دستگاه‌های دولتی کشور است.

وی ادامه داد: درسال جاری و سال 93فراخوان همگانی برای صدور کارت ملی هوشمند نداریم و کارت‌های ملی تا پایان سال 94 تمدید شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر 600 اداره ثبت احوال در سراسر کشور وجود دارد که بالغ بر 450-500 اداره به صورت کامل برای صدور کارت ملی هوشمند تجهیز شده است.

ناظمی در پایان نشست خاطرنشان کرد: زمانی کار می تواند به بهره‌برداری کامل برسد که زیرساخت‌های دولت الکترونیک شامل پرتال ملی توسط وزارت ارتباطات و فناوری ساخته شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: کارت ، ملی ، هوشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
amin
۱۷:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
خیلی ممنون از این کار انجام شده.فقط یه گله ای هم داشتم از ریس ثبت احوال آقای ناظمی اردکانی که چرا نیروهای استخدامی را که کار جذبشون انجام شده رو کد مستخدمی شونو پیگیری نمیکنن تاسرکار برن.بنده یه دفعه دیگه هم توی سایت باشگاه خواستم که این موضوع رو از از ریس ثبت احوال جویا بشن که این امر میسر نشده از زاهدان