سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در زمینه مدیریت سلامت در حوادث و بلایا؛

ایران آماده تربیت و آموزش مدیران و کارشناسان کشورهای منطقه است

قائم مقام وزیر در امور بین الملل گفت: نظام سلامت ایران آماده تربیت و آموزش مدیران و کارشناسان سایر کشورهای منطقه و بویژه کشورهای گروه 5 در این زمینه می باشد و برنامه ریزی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر اسدی لاری در حاشیه ششمین کنگره مدیریت در حوادث و بلایا افزود: ششمین کنگره مدیریت حوادث و بلایا که با همت بسیج جامعه پزشکی و با مشارکت وزارت بهداشت و سازمانهای بین المللی مرتبط و با حضور جمع کثیری از محققان، صاحبنظران و دست اندرکاران مدیریت حوادث و بلایا تشکیل شد فرصت مناسبی برای بررسی اخرین دستاوردهای مدیریتی و علمی و پژوهشی این حوزه بود.

وی تصریح کرد: اولین پانل تخصصی این کنگره که توسط اداره کل بین الملل طراحی و تدارک دیده شده بود، با حضور نمایندگان سازمانهای بین المللی در جمهوری اسلامی ایران، به بررسی چالشهای جهانی و نقش سازمانهای بین المللی در زمینه مدیریت حوادث و بلایا اختصاص یافت.

دکتر اسدی افزود: جمع آوری و تبادل بموقع اطلاعات، مشارکت فعال و سازماندهی شده مردم، افزایش آگاهی های عمومی، نقش هماهنگ سازمانهای بین المللی و مجموعه های امدادرسانی، همکاریهای بین بخشی، تلاش در جهت پیاده سازی نظام هشدار سریع، شناسایی عوامل خطر، کاهش مخاطرات و بویژه نقش نظام مراقبتهای اولیه و پوشش همگانی سلامت در مدیریت حوادث و بلایا از مهمترین مباحثی بود که در پانل سازمانهای بین المللی مورد تأکید قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران ضمن بهره گیری و تبادل تجربیات و دانش در زمینه مدیریت حوادث و بلایا با سازمانهای بین المللی و کشورهای مطرح، اماده تربیت و اموزش مدیران و کارشناسان سایر کشورهای منطقه و بویژه کشورهای گروه 5 در این زمینه میباشد و برنامه ریزی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: زلزله ، حوادث ، آموزش ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.