سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالار شيشه اي در 19 بهمن ماه؛

توقف نماد کليه شرکت هاي پتروشيمي بعد از گذشت ساعتي از بازار

با توجه به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی در خصوص نرخ جدید گاز برای مجتمع های پتروشیمی، نماد کلیه شرکتهای پتروشیمی امروز بعد از گذشت نیمی از بازار، متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 19 بهمن ماه،تالار شيشه اي در ادامه افت شاخص ها،امروز نيز شاخص کل با يک هزارو 147 واحد افت بر کانال 81 هزار واحدي ايستاد. در اواسط بازار، نماد کلیه شرکتهای پتروشیمی به دلیل نیاز مجدد به محاسبه بودجه و تاثیر نرخ گاز جدید و تاثیر آن بر بودجه سال جاری و سال آینده، متوقف شدند. اما این توقف کلی نمادها هم نتوانست از افت شدید شاخص کل جلوگیری کند.

در پی اجرای برنامه افزایش نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی ها شاهد روند کاهشی وضعیت سودآوری این مجموعه ها و در پی آن افت قیمت سهام آنها خواهیم بود اتخاذ اینگونه تصمیمات خواسته یا نا خواسته در خروج سرمایه‌ها از بورس تاثیرگذار است. انتظار بازار سرمایه این بود که نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی با فرمولی تصویب شود که هم منافع دولت مدنظر قرار گیرد و هم از صنعت پتروشیمی که از صنایع مهم بورس بوده و دارای ارزش افزوده است، حمایت شود. بنابراین با واکنشی که بازار سرمایه در روز چهارشنبه به این مصوبه نشان داد این نکته را بیان کرد که بازار سرمایه امیدوار بود که اعداد پایین‌تر و فرمول مناسب‌تری در این خصوص تصویب شود تا به رشد و شکوفایی صنعت پتروشیمی کمک کند.


بنا بر گفته فعالان بازار سرمايه اينگونه تصميمات نگاه بلند مدت سرمايه گذاران را از آنان مي گيرد و فعالان بازار را بي اعتماد مي کند.

همچنين بورس امروز معاملات خود را بدون حضور 25 شرکت که نمادهایشان به دلایل مختلف متوقف شده، آغاز کرد . نماد معاملاتی 8 شرکت تا صبح امروز به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، چهار شرکت به دلیل سایر موارد، یک شرکت به دلیل برگزاری جلسه هیات مدیره و نماد 12 شرکت به دلیل برگزاری مجمع متوقف بود.

شاخص صنعت با افت 832 واحدي به عدد 68 هزارو 397 واحد،شاخص بازار اول با افت 903 واحدي به عدد 60 هزارو 633 واحد و شاخص بازار دوم با افت يک هزارو 935 واحدي به عدد 153 هزارو 690 واحد رسيد.


بيشترين تاثير را در شاخص نمادهاي فارس،فولاداخابر و شبندر داشتند.

از نمادهاي پر بيننده نيز مي توان به  نمادهاي تاپيکو،وبصادر،وبملت و شپديس اشاره کرد.

 

نماد

قيمت پاياني

تاثير در شاخص

فارس

16300

131.9-

فولاد

4212

128.44-

اخابر

3045

115.97-

شبندر

14238

89.47-

 

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، سهام ، شاخص ، پتروشیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.