سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

آموزش پزشکان افغانی توسط مرکز تحقیقات هماتولوژی شیراز

برای آموزش کادر درمانی و پزشکان افغانستان مرکز تحقیقات هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به برگزاری سمینار دو روزه تالاسمی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر اجرایی این سمینار گفت: از آنجایی که درمان تالاسمی در کشور افغانستان به صورت مطلوب انجام نمی گیرد و بیماران تالاسمی ماژور این کشور به جز تزریق خون از دیگر درمان ها محرومند، از این رو برای آموزش کادر درمانی و پزشکان آنها مرکز تحقیقات هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری فدراسیون جهانی تالاسمی و بنیاد امور بیماری های خاص اقدام به برگزاری این سمینار دو روزه کرده است.

این سمینار با حضور 14 نفر از کارشناسان و پزشکان کشور افغانستان و گروهی از استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده فدراسیون جهانی تالاسمی در شیراز برگزار شد.

زهره زاهدی افزود: از موضوع های این همایش، تعریف بیماری تالاسمی، انواع آن، درمانهای آهن زدا، مباحث ژنتیک، عوارض قلبی و غددی در تالاسمی بود.

زاهدی اعلام کرد: این گروه از کارشناسان و پزشکان افغانی صبح پنجشنبه با حضور در بخش درمانی تالاسمی شیراز در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب با شیوه های درمان تالاسمی آشنا شدند.

دکتر مایکل آنگوس تینوتیس، متخصص اطفال و عضو هیئت مدیره فدراسیون جهانی تالاسمی از سخنران این سمینار بود./

 انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، پزشک ، افغانی ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.