سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

60 هزار وکيل در کشور وجود دارد

وزير دادگستري با اشاره به طرح ساماندهي جامع وکالت در کشور از وجود بيش از 60 هزار وکيل در کشور خبر داد.

مصطفي پورمحمدي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران   مرکز قزوين با اشاره به ساماندهي و اجراي طرح وکالت در کشوراظهار کرد: اين طرح در امر دادرسي و حقوق شهروندي طرح خيلي مهمي است و بايد بر مبناي حقوقي خود حرکت کند.

وي با بيان اينکه مردم به تنهايي نمي توانند از حق و حقوق خودشان دفاع کنند، عنوان کرد: حق مسلم شهروندان اين است که بتوانند از وکلاي خوب بهره مند شوند.

پورمحمدي با بيان اينکه 60 هزار وکيل در کشور وجود دارد که بايد نحوه دستمزد و حق الزمه آن ها را تعيين کرد، يادآور شد: با انجام اين طرح بدون شک مي توان يک طراحي مناسب و سازنده را براي ساماندهي طرح جامع وکالت در دستور کار قرار داد.

وزير دادگستري با بيان اينکه اين لايحه در حال حاضر براي تکميل نظرات نهايي در قوه قضاييه به سر مي برد، عنوان کرد: اين لايحه آخرين مراحل تکميلي خود را پشت سر مي گذارد و به طور حتم در آينده اي نزديک اين طرح آماده خواهد شد.

پورمحمدي با بيان اينکه به محض تحويل اين طرح از سوي قوه قضاييه به دولت تلاش خواهيم کرد اين لايحه را به مجلس شوراي اسلامي بفرستيم، عنوان کرد: اگر مشکل خاصي صورت نگيرد فصل اول اين لايحه براي ارسال به مجلس تا اواخر سال و به طور حتم ابتداي سال آينده عملي خواهد شد.

وزيردادگستري با تاکيد بر اجراي طرح جامع وکالت عنوان کرد: اين طرح در دفاع از حقوق شهروندي مي تواند نقش قابل توجهي را ايفا نمايد و به طور حتم اجراي اين لايحه به مجلس مي تواند ساماندهي وکلا را در پي داشته باشد.

متخلفان سازمان تعزيرات کشور در حال بازجويي هستند

وزيردادگستري در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضرمتخلفان سازمان تعزيرات کشور دستگير شده اند، افزود: از اين متخلفين در حال حاضر بازجويي مي شود و پرونده اين متهمان به شکل منسجم و دقيقي در حال انجام است.

پورمحمدي با بيان اينکه ديگر افرادي هم که در اين پرونده و پرونده هاي ديگر فساد مالي و انحراف داشته باشند، قطعا مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرند و قانون به شدت با آنان برخورد خواهد کرد/

برچسب ها: شصت هزار ، وکیل ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.