سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهایی پی در پی جوانان گرگان از چوبه دار

بر اساس گزارشات اداره کل زندان‌های گلستان طی ماه‌های گذشته 5 جوان اعدامی از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، براساس اعلام صبح شنبه اداره کل زندان های گلستان، این جوان در سال 1389 و در سن 18 سالگی مرتکب قتل عمد شده بود و با حکم مراجع قضایی به قصاص نفس محکوم شده بود، اما تلاش مسوولین زندان وتیم اخذ رضایت شاکی و همکاری موثر روحانیون و معتمدین اهل سنت استان به رهایی وی از قصاص منجر گردید.
 
در این خصوص اعضای تیم رضایت شاکی اداره زندان مرکزی گرگان با همراهی روحانیون اهل سنت به ثمر نشست و جلسات نه گانه آنان با خانواده شاکی منجر به رضایت این خانواده و اولیاء دم شد.
 
این پنجمین پرونده قتلی بود که از عید سعید فطر سال جاری تاکنون با برگزاری چندین جلسه با شکات، رضایت آنها بدست آمده است و جوانانی از قصاص نفس نجات یافته اند.
 
برای آزادی این جوان 21 ساله چهارعامل مهم و کلیدی دست به دست هم دادند تا نفسی را احیاء نماید که ˈگذشت بزرگورانه خانواده مقتول، فعالیت موثر تیم رضایت شاکی زندان، اصلاح رفتار زندانی و همکاری قضات شعبه دوم کیفری استان، روحانیون و معتمدین اهل سنت استان گلستان از عوامل کلیدی در این بخش بود.
 
همچنین اوایل بهمن سال جاری رضایت شاکیان باعث شد که یک زندانی 18ساله محکوم به قصاص نفس در زندان گرگان از چوبه دار نجات پیدا کند.
 
این جوان که با حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس شده بود با تلاش مسوولین زندان و تیم اخذ رضایت شاکی و با همکاری موثر بزرگان قوم بلوچ در استان گلستان از قصاص رهایی یافت.
 
این زندانی چند سال پیش و در سن نوجوانی طی درگیری، جوان دیگری را به قتل رسانده بود.
 
اواخر مهرماه سال جاری نیز یک جوان 25ساله محکوم به قصاص نفس که به جرم قتل عمد زندانی شده بود، با رضایت اولیاء دم از چوبه دار نجات یافت.
 
این زندانی که چند سال پیش (1387) طی درگیری جوان دیگری را به قتل رسانده بود با تلاش مددکاران و تیم رضایت شاکی با بخشش اولیاء دم از اجرای حکم قصاص نجات یافت و فرصت مجدد زندگی را بدست آورد.
 
همچنین در یک ماه قبل از آن و در فاصله حدود یک هفته دو زندانی دیگر با 26سال و 32سال سن که به جرم قتل در زندان گرگان بسر می بردند، با تلاش مددکاران، مسوولین قضایی، ریش سفیدان و بخشش اولیاء دم در زندان گرگان از چوبه دار نجات یافتند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.