سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

میانبر داروهای ماهواره‌ای به سرمنزل سلامت نمی‌رسد

کارشناس دارویی شبکه بهداشت زرندیه گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه سیستم بهداشت و درمان کشور با آن مواجه است، داروهای ماهواره‌ای و اینترنتی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محسن اشعه‌ شعار، افزود:‌ شبکه‌های ماهواره‌ای حجم قابل توجهی از تبلیغات خود را به داروهای چاقی، لاغری، ترک اعتیاد، جنسی، قد، ریزش مو و ... اختصاص می‌دهند.

وی اضافه کرد: از آن سوی، اگر سری به دنیای مجازی و مجلات بزنیم، از قربانیان و عوارض داروهای ماهواره‌ای نشانه‌های بسیاری می‌یابیم؛ از عوارض داروهای چاقی که می‌تواند منجر به از دست دادن کبد شود تا ناباروری داروهای جنسی؛ از وجود کورتون‌ها در داروهای لاغری تا وجود مخدر شیشه در داروهای چاقی.

اشعه‌شعار با بیان اینکه متأسفانه با وجود اینکه بارها در مورد عوارض داروهای ماهواره‌ای در صدا و سیما و رسانه‌های دیگر اطلاع‌رسانی شده است ما همچنان شاهد هستیم که این داروها قربانی می‌گیرند، اضافه کرد: عوامل مختلفی سبب شده است که مردم همچنان در دام این افراد سودجو و کلاهبردار اسیر شوند.

وی تبلیغات فریبنده و عدم آگاهی و نظارت تا این عادت ضد فرهنگی که « همواره می‌خواهیم از راه میان‌بر و به سرعت به نتیجه برسیم» را از عمده دلایل توجه مردم به این‌گونه تبلیغات دانست و افزود: مردم ما غافلند که این عادت در این موارد می‌تواند جان فرد و سلامتی‌اش را به خطر بیندازد.

اشعه‌شعار اظهار کرد: مردم باید بدانند تا به امروز هیچ دارویی به صورت تضمینی برای چاقی و لاغری و بلندی قد کشف نشده است و هیچ دارویی که کمک کند اعتیاد در مدت کوتاهی درمان شود، وجود ندارد و آنچه تحت این عناوین چه در ماهواره‌ها و چه در بعضی عطاری‌ها عرضه می‌شود، چیزی جز کلاهبرداری نیست که علاوه بر مال، جان آنها را نیز می‌رباید.

وی در پایان یادآوری کرد: دارو را به غیر از داروخانه و با نسخه پزشک دریافت کردن با جان خود بازی کردن است، داروهایی که از طریق شماره‌های ناشناس و با تبلیغات ماهواره‌ای توزیع می‌شود، به احتمال بسیار زیاد تقلبی یا تاریخ گذشته است و در صورتی که فرد در اثر مصرف آن دچار مشکل شود، راهی برای پیگیری قانونی و برخورد با شخص توزیع‌ کننده وجود ندارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اراک ، دارو ، ماهواره ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.