سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقانی‌زاده: کاتا رو به انزوا می‌رود

پیشکسوت جودو کشورمان گفت: کاتای جودو ایران نایب قهرمان جهان است.

محمد رضا دهقان‌زاده پیشکسوت جودوکشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: کاتا از سال 1383 در زمان ریاست آقای درخشان که در آن زمان رئیس کمیته آموزش آسیا هم بود استارت خورد. درخشان قبل از کشور‌های دیگر کاتا را درایران استارت زدو برای شروع بنده را انتخاب نمود.

رئیس اسبق کمیته آزمون فدراسیون تصریح کرد: بعد از حدود یکسال آموزش‌های سراسری کاتا را در کشور آغاز کردیم. درهمان زمان آقای هوشنگ عسگری را به عنوان اولین سرمربی تیم ملی به فدراسیون معرفی کردم و خودم سرپرستی تیم ملی کاتا را تحویل گرفتم.

دهقانی‌زاده در ادامه افزود: اولین دوره مسابقات کشوری کاتا به صورت رسمی درسال 1385 درقم برگزار شد که جودو‌کاران در دو کاتاناگه نوکاتا و کیمه نوکاتا باهم رقابت کردند که از آن زمان به بعد این مسابقات هر سال برگزار شد و متعاقب آن با شروع مسابقات آسیایی تیم ایران همه به این مسابقات اعزام شد که توانست نایب قهرمان آسیا شود.بعد از آن هم یک دوره مسابقات جهانی درسال 2011 درآلمان برگزار شد که باز هم ایران پس از ژاپن درسکوی دوم جهان ایستاد.

درهمین دوره من و آقای علی داورزنی همراه تیم جهت داوری به آلمان اعزام شدیم. کلیه نفراتی که در مسابقات آسیایی و جهانی مقام آورده بودند از کسانی بودند که در آن دوازده دوره کلاس‌های آموزش کاتا  که در سال 84 برگزار شد شرکت کرده بودند.

وی همچنین درخصوص جایگاه ایران در جهان اظهار داشت: همواره ایران درکاتا جودوآسیا و جهان به عنوان یک قدرت برتر شناخته می‌شود که بعد از ژاپن سکوی نایب قهرمانی برای ایران رزرو شده است ولی متأسفانه دو سال است که تیم ایران در مسابقات جهانی حضور پیدا نمی‌کند که این می‌تواند به جایگاه جودوایران لطمه بزند و جای تأمل ورسیدگی بیشتری از سوی مسئولین فدراسیون دارد.

پیشکسوت جودوکشورمان افزود: درحال حاضر چندین داور آسیایی و جهانی در رشته کاتا داریم که اینها همه را مدیون آقای درخشان هستیم که به عنوان ریاست فدراسیون وقت به فکر کاتا بود.
اگر وی در آن زمان کاتا را در ایران استارت نمی‌زد ما این همه مقام نداشتیم و معلوم نبود به این جایگاه درکاتا می‌رسیم یا نه.

دهقانی‌زاده در پایان خاطر نشانکرد: بنده می‌خواستم که درمرکز هر استان یک کلاس کاتا برگزار شود این درخواست را هم دادم ولی متأسفانه استقبال خوبی در استان‌‌ها نشد و تمهیداتی هم که آنها را مجبور به این کار کند انجام نشدو درحال حاضر یک کلاس کاتا از طرف فدراسیون جودو در سالن شهید افراسیابی تهران به صورت کاملاً اختصاصی در اختیار ما قرار گرفته که بنده به کمک آقای میر‌صالحی حدود شش سال است که آن را سرپا نگه داشته‌ایم.

کاتا رو به انزوا می‌رود ولی امیدوارم مسئولان فدراسیون توجه بیشتری به این رشته مدال‌آور داشته باشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دهقانی زاده ، جودو ، کاتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۵:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۳
با سلام بنده درکلاس استاد دهقانی زاده شرکت کردم که با زحمات ایشان ظرف مدت 3 ماه پدیده از مون دان یک کرج شدم