سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس مطبوعاتی ؛

دکتر لاریجانی بر گسترش روابط ایران و تونس تاکید کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در جریان سفرش به جمهوری تونس در کنفرانس مطبوعاتی که در محل سفارت ایران در تونس برگزار شده بود ، بر مواضع ضد آمریکایی ایران تاکید کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری التونسیه؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در جریان سفرش به جمهوری تونس در کنفرانس مطبوعاتی که در محل سفارت ایران در تونس برگزار شده بود گفت: بر موضع جمهوری اسلامی ایران در دشمنی با آمریکا و محکومیت سیاست سلطه جویانه واشنگتن و تلاش این کشور برای بسط و گسترش دامنه نفوذش در بین کشورهای عربی منطقه تاکید می کنیم، همچنین در برابر تلاش‌های آمریکا برای دور زدن "انقلاب‌های عربی" و وانمود کردن این مساله که این انقلاب‌ها بی‌ثمر هستند می‌ایستیم.

گفتنی است این موضع ایران را علی لاریجانی زمانی که در مجلس موسسان حضور داشت و در مراسم جشن تایید قانون اساسی جدید تونس شرکت داشت نیز تکرار کرده بود، این سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به اندازه‌ای برای هیئت آمریکایی شرکت کننده در این مراسم سخت و سنگین بود که در حین سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران محل برگزاری این مراسم را به سرعت ترک کردند. 

وی در این سخنان افزود: هیچ کس نمی‌تواند در برابر موفقیت انقلاب تونس بایستد، وکسی نمی‌تواند این موفقیت را معطل سازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در این سخنان گفت: موضع ایران را که امروز در خصوص انقلاب تونس اعلام کردیم موضع جدیدی نبوده است، بخصوص این که ما پیش از این نیز اشغال عراق و افغانستان از سوی آمریکا را هم محکوم کرده بودیم، از این رو ما امروز از انقلاب‌های عربی منطقه هم حمایت می‌کنیم، این انقلاب‌ها در برابر ظلم و دیکتاتوری ایستادگی کردند، لذا آن چه را که امروز بیان کردیم موضع دولت اسلامی است و هرگز از ان چشم پوشی نخواهیم کرد.

علی لاریجانی سطح روابط سیاسی میان ایران و تونس را بسیار مفید دانست، و در این باره افزود:  از نظر اقتصادی باید بگویم سطح روابط باید از این که هست بیشتر توسعه یابد و همبستگی بیشتر در این زمینه حاصل شود.

وی افزود" البته تونس هم در صنایع مختلف اقتصادی پیشرفت هایی دارد که جای دارد این صنایع رو به رشد اقتصادی خود را به ایران هم منتقل کند، لذا ان چه را که آرزو می‌کنم این است که سطح روابط اقتصادی بین دو کشور نیز گسترش یابد.

علی لاریجانی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در روابط خود با کشورهای همسایه خود، سیاست استواری را در پیش گرفته است و هیچ شائبه‌ای در این روابط وجود ندارد.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.