سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر امور خارجه آرژانتین:

سناتورهای آمریکایی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران هستند

دولت "کریستینا فرناندز" به سخنان دو سناتور آمریکایی که آرژانتین را با کره شمالی مقایسه کرده بودند واکنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ال موندو اسپانیا، "هکتور تیمرمان" وزیر امور خارجه آرژانتین مقایسه کشورش با کره شمالی را اشتباه خواند و خاطرنشان کرد که این امر بیانگر صفات کسی است که چنین عقیده‌ای را بروز می‌دهد.

تیمرمان در عین حال اظهارات سناتورهای آمریکایی را بی‌اهمیت خواند و یاد آوری کرد که آنها به خاطر مواضع افراطی شناخته شده هستند.

مسئول دپیلماسی آرژانتین همچنین اظهار داشت که این افراد حامی مداخله بدون مجوز آمریکا در کشورهای دیگر هستند و از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای بین قدرت‌ها با ایران به شمار می‌روند.   

مارکو روبیو جمهوریخواه و باب منندز دموکرات از اعضای کمیسیون امور خارجی سنای آمریکا، آرژانتین را دچار بحران اقتصادی خواندند و این کشور را با کره شمالی مقایسه کردند.

روبیو و منندز تصریح کردند: محتمل است که به زودی بحران اقتصادی را در آرژانتین داشته باشیم.

این دو سناتور آمریکایی به علاوه آرژانتین را ویژه ترین متحد واشنگتن در جهان دانستند چرا که بدهی های خود را پرداخت نمی کند و همکاری نظامی هم ندارد. 

به گفته روبیو و منندز، آرژانتین کارهایی می کند که حتی کره شمالی نیز آن ها را صورت نمی‌دهد.

این دو سناتور آمریکایی عملکرد کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین را موجب جهت گیری ضد دموکراتیک دانستند و به  انتقاد از وضع مقرراتی که شرکت های آمریکایی باید در این کشور تحمل کنند پرداختند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.