سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما ؛

نیازی به صرف 50 میلیارد دلار برای میزبانی بازیهای المپیک نداریم

اوباما در رابطه با بازیهای اولمپیک زمستانی که در روسیه برگزار می‌شود گفته : آمریکا نیازی به صرف 50 میلیارد دلار برای میزبانی بازیهای المپیک ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما در خصوص برگزاری بازیهای المپیک زمستانی در روسیه گفت : آمریکا نیازی به خرج 50 میلیارد دلار برای برگزاری بازیهای المپیک همچنانکه روسیه انجام داده است ندارد.

وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی که همزمان با افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی در سوچی روسیه پخش شد گفت : من صحبت افرادی را که می‌گویند ایالات متحده نیز باید با برگزاری این چنین جشن‌هایی جهانی برای مسائل اقتصادی بهره برداری و استفاده کند را تأیید نمی‌کنم.

وی در مصاحبه‌اش با شبکه "ان بی سی" گفت : ما اطمینان نداریم که خرج 50 میلیارد دلار ضروری است تا در ساماندهی بازیهای المپیک موفق گردیم چرا که یکی از دلایل این است که زیربناهایی که ما در اختیار داریم به ما اجازه می‌دهد که این کار را بسیار ارزان تر انجام دهیم.

وی به جام فوتبال آمریکا که مسابقات نهایی آن هفته گذشته انجام شد اشاره و گفت : ما در ساخت تأسیسات و امکانات ورزشی و جذب مردم ممتاز هستیم.

شایان ذکر است که آخرین باری که آمریکا میزبان بازیهای المپیک تابستانی بود به المپیک آتلانتا (در ایالت جورجیا آمریکا) در سال 1996 باز‌می گردد اما آخرین بازیهای زمستانی که در این کشور انجام شد در سال 2002 در سالت لیک سیتی ایالت یوتا آمریکا بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.