سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران لیبیایی برای انحلال پارلمان این کشور

هزاران لیبیایی روز گذشته خواستار انحلال‌پارلمان موقت این کشور شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری "رویترز" ، هزاران لیبیایی در طرابلس و بنغازی روز گذشته خواستار انحلال کنگره ملی موقت لیبی (پارلمان این کشور) که طبق برنامه ، روز گذشته مهلت و مأموریتش به پایان می‌رسید ، شدند.

کنگره ملی لیبی مأموریت داشت تا شرایط مناسب و زمینه لازم را برای انتخاب مجلس مؤسسان و انتخابات سراسری طی 18 ماه در این کشور فراهم کند و طبق زمانبندی که در اعلامیه قانون اساسی موقت دوره انتقالی پس از قذافی تدوین شد مأموریت کنگره ملی لیبی هفتم فوریه 2014(روز گذشته) به‌پایان می‌رسید ، اما اعضای این کنگره مدت زمان این کنگره را برای دادن زمان بیشتر به کمیته مخصوص پیش‌نویس قانون اساسی که گامی اساسی در انتقالات سیاسی در این کشور به شمار می‌رود تمدید نمودند.

بر همین اساس هزاران لیبیایی معترض با تکان دادن پرچم لیبی و دادن شعارهایی به تمدید فعالیت کنگره لیبی ، در میدان شهدای طرابلس پایتخت لیبی و نیز میدان اصلی شهر بنغازی اعتراض نمودند.

بسیاری از لیبیایی‌ها معتقدند که کنگره ملی لیبی پیشرفتی را در سایه متحدشدن بین ائتلاف نیروهای ملی و حزب عدالت و توسعه شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین ، ایجاد ننموده است.
عفیفه احمد که یک کارمند در طرابلس است می‌گوید : کنگره ملی لیبی در طول دو سال و نیم از زمان سقوط معمر قذافی کاری نکرده است.

وی می‌گوید : نمی شود که آشوب‌ها بیشتر شود و وضعیت از این هم که الان در آن هستیم بدتر گردد. وی می‌پرسد: کنگره برای کشور چه کرده است ؟ هیچ چیز

از طرفی یکی از مسائلی که عمق پیچیدگی سیاسی در این کشور را نشان می‌دهد این است که بیشتر معترضان روز گذشته خواستار شدند که یا انتخابات جدیدی به‌ اجرا درآید و یا دادگاه عالی جایگزین پارلمان در هنگام اجرای انتخابات شود.

پس از ماه‌ها اختلاف کنگره ملی لیبی روز دوشنبه هفته گذشته موافقت نمود که کمیته مخصوصی را برای پیش نویس قانون اساسی این کشور مشخص کند.

قانون‌گذاران این کنگره می‌گویند که اگر این کمیته در طی 60 روز پیشرفتی را حاصل کند می‌تواند برای تضمین ثبات تا پایان کار کمیته وضع پیش نویس قانون اساسی باقی بماند و اگر کمیته شکست بخورد ، انتخابات جدیدی برای انتخاب پارلمان موقت برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، لیبی ، پارلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.