سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

التماس "کامرون" به اسکاتلندی‌ها برای جدا نشدن از بریتانیا

نخست وزير انگليس از اسکاتلندی ها خواست با استقلال خودشان مخالفت کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، دیوید کامرون که آستانه گشایش بازی های المپیک زمستانی سوچی در دهکده المپیک لندن سخن می گفت تلاش کرد با سیاست هویج و چماق، مردم اسکاتلند را به جدا شدن از بریتانیا، بی میل سازد.

نخست وزیر انگلیس گفت: منفعت اسکاتلندی هاست تا با انگلیسی ها، ولزی ها و ایرلند شمالی ها، متحد باقی بمانند. 

وی در سخنانی که به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی انگلیس پخش شد گفت در صورت جدایی اسکاتلند، این راه بدون بازگشت خواهد بود زیرا تصمیم 4 میلیون اسکاتلندی، بر سرنوشت 60 میلیون نفر اثر خواهد داشت.

دیوید کامرون خطاب به مردم اسکاتلند گفت اشتباه نکنند زیرا در صورت حضور در بریتانیا، نظر و سیاست های این کشور در جهان، مهم تر می شود. وی از همه مردم این جزیره خواست تا با تلفن، پیامک، رایانامه و دیگر روش های ارتباطاتی، از دوستان، خویشان و آشنایانشان در اسکاتلند بخواهند که در همه پرسی پاییز آینده، با استقلال اسکاتنلد مخالفت کنند. 

بلافاصله پس از پایان سخنان کامرون، آلکس سالموند، رهبر حزب ملی و وزیر اول اسکاتلند با بی بی سی مصاحبه کرد و ضمن رد سیاست نخست وزیر انگلیس گفت وی به جای سخنرانی در لندن، بهتر است به اسکاتلند بیاید و با رهبران منطقه، از جمله وزیر اول اسکاتلند، در حضور مردم مناظره کند.

وی توصیه کرد کامرون به جای غصه خوردن برای اسکاتلندی ها بهتر است به داد مردم جنوب غرب انگلیس و جنوب ولز برسد که هفته هاست با مشکلات ناشی از سیل و توفان دست و پنج نرم می کنند. 

اسکاتلند تا اول ماه می سال 1707 میلادی، کشور مستقلی بود و برای مستقل ماندن، بارها با انگلیس جنگیده بود اما حدود 300 سال پیش، با پیوستن به انگلیس، پادشاهی متحد انگلیس و اسکاتلند را ایجاد کرد. حزب ملی اسکاتلند که قدرتمندترین حزب منطقه است، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات ، درباره استقلال اسکاتلند، همه پرسی برگزار کند که تاریخ آن، 18 سپتامبر سال جاری میلادی معین شده است. در سرشماری سال 2011 میلادی، جمعیت اسکاتلند، حدود پنج میلیون و سیصد هزار نفر بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.