سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي عسکري:

کدفروشان اقتصادی در فهرست سياه "نظام مالیاتی"

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با اشاره به قرار دادن اسامي کدفروشان در فهرست سياه گفت: اين مسئله پس از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده فراگير شده است سازمان امور مالياتي اين افراد را شناسايي کرد و در فهرست سياه نظام مالياتي قرار داده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از  رسانه مالياتي ايران، علي عسکري با بيان اين که براي شناسايي دقيق فعاليت‌هاي اقتصادي که در حوزه‌هاي مختلف صورت مي گيرد، صدور شماره اقتصادي ضروري است، گفت: براي افراد حقيقي، حقوقي و تشکل‌هاي قانوني دريافت شماره اقتصادي الزامي است و فعاليت افرادي که اين شماره را نداشته باشند ، غيرقانوني است.

وي تصريح کرد: تاکنون حدود سه ميليون و 300 هزار مودي و فعال اقتصادي براي دريافت شماره اقتصادي نام نويسي کرده‌اند.

عسکري در ادامه با بيان اين‌که ثبت نام کد اقتصادي سه مرحله دارد، اظهارداشت: تقريبا 90 درصد فعالان اقتصادي ثبت نام مرحله اول را انجام داده اند و 500 تا 600 هزار نفر نام نويسي مرحله دوم را که مربوط به دريافت اطلاع تکميلي است به پايان رسانده اند.

وي در درباره خريد و فروش کد اقتصادي نيز اظهار داشت: پس از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده عده‌اي به عنوان خريدار کالا يا فروشنده  برگه فروش را براي افراد ديگر کردند که متاسفانه در اقتصاد ما رايج شده است.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور افزود :‌ شماره اقتصادي درج شده بر روي صورتحساب هاي ارائه شده مورد راستي آزمايي قرار مي گيرند تا کدفروشان شناسايي و حذف شوند که در اين باره تعدادي از اين افراد را شناسايي کرديم و در فهرست سياه قرار داديم.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.