سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيوع چاقي در جمعيت بزرگسال طي دهه آينده به 70درصد می رسد

با توجه به ميزان چاقي در بچه‌ها، در 10سال آينده با افزايش شديدي در تعداد افراد چاق بزرگسال کشور مواجه خواهيم شد و به اين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود شيوع 45 تا 50درصدي چاقي در جمعيت بزرگسال طي دهه آينده به 65 تا 70درصد برسد.

دکتر عبدالرضا نوروزي دانشيار دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به تخمين 45 تا 50 درصد شيوع چاقي و اضافه وزن در جمعيت بزرگسالان کشور گفت: اين آمار در مقايسه با ساير کشورها، وضعيت قابل قبولي بوده و هنوز به حد اپيدمي نرسيده است. 

وی افزود: با توجه به ميزان چاقي در کودکان، در 10سال آينده با افزايش شديدي در تعداد افراد چاق بزرگسال کشور مواجه خواهيم شد و به اين ترتيب پيش‌بيني مي‌شود شيوع 45 تا 50 درصدي چاقي در جمعيت بزرگسال طي دهه آينده به 65 تا 70درصد برسد. 
 
نوروزی افزود: شيوع چاقي در کودکان 21 درصد است و اين رقم بسيار بالايي است و متأسفانه کودکان زير 16سال کشور جزو چاق‌ترين کودکان در دنيا هستند. باید برنامه‌ريزي براي پيشگيري از چاقي در بچه‌ها و بررسي عوارض آن انجام گیرد و  بايد به سمتي برويم که عوارض را براي افراد چاق به حداقل برسانيم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، چاقی ، اضافه وزن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.