سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ثبت 600 بیمار سرطانی در سامانه دانشگاه علوم پزشکی کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ثبت نام 600 بیمار سرطانی در سامانه این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر داود خیرخواه در نشست خبری به مناسبت هفته سرطان، با اشاره به اینکه تعداد افراد مبتلا به سرطان در منطقه کاشان بیش از این تعداد تخمین زده می شود، افزود: این تعداد بیمار ثبت شده کمک های مالی را از محل اعتبارات دانشگاه دریافت می کنند.

وی، با اشاره به اینکه از این تعداد بیمار سرطانی ثبت شده در سامانه دانشگاه 312 مرد و 288 نفر زن هستند، تصریح کرد: دانشگاه از ابتدای سال تاکنون 9 میلیارد ریال برای این بیماران هزینه کرده است.

دکتر خیرخواه، نبود بخش رادیوتراپی را یکی از معضلات مهم بیماران سرطانی در کاشان عنوان کرد و تصریح کرد: پیش پرداخت خرید دستگاه رادیوتراپی درمان بیماران سرطانی باکمک خیّران سلامت کاشان انجام شده و منتظر ترخیص از گمرک است.

معاون درمان دانشگاه، با اشاره به این که بیمارستان بیماریهای خاص مرحوم آیت ا... یثربی (ره) با بخش رادیو تراپی در محل مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان آماده بهره برداری شده است، ابراز امیدواری کرد: با وارد شدن دستگاه رادیوتراپی و نصب امکانات و تجهیزات و بهره برداری از این بیمارستان، بیماران سرطانی‌ در کاشان ضمن بهره مندی از خدمات آن، نیازی به عزیمت به شهرهای تهران، اصفهان و قم نداشته باشند.

وی، آموزش و اطلاع رسانی برای پیشگیری از عوامل خطر و انجام غربالگری را در تشخیص زود هنگام این بیماری موثر دانست و تصریح کرد: افراد با مشاهده هر نوع علامت غیرعادی در بدن خود، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش ك

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، ثبت ، ششصد ، بیمار ، سرطانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.