سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت اينترنتي ياهو در يک دوره شش ماهه چهل هزار بار به دولت آمريکا اطلاعات داده است

شرکت اینترنتی یاهو فاش کرد در یک دوره شش ماهه چهل هزار درخواست دولت آمریکا برای دریافت اطلاعات مشترکان خود از این شرکت را پاسخ داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ؛ به عبارت دیگر این شرکت طی شش ماه دستکم چهل هزار بار اطلاعات مشترکان خود را به دستگاه های اطلاعاتی آمریکا داده است.
این افشاگری شرکت یاهو موجب نگرانی گسترده کاربران این شرکت و جامعه آمریکا شده است که اکنون به شدت خواستار دریافت تضمین از شرکت های اینترنتی برای حفاظت از اطلاعات شخصی شان شده اند.
با این حال همزمان همین مردم آمریکا اطلاعات شخصی خود را به طور روزانه یا حتی هر چند ساعت یک بار در اختیار سایت هایی چون توییتر یا فیسبوک می گذارند.
مایکل چیسن مالک و موسس سایت «سوشال ریدار» که یک سایت اشتراک اطلاعات شخصی مانند فیس بوک است گفت افراد می توانند در صورتی که نگران افشای اطلاعاتشان هستند این اطلاعات را به اشتراک نگذارند.
این سایت نیز مانند فیس بوک در خوابگاه دانشگاه های آمریکا به طور مشخص در خوابگاه دانشگاه میشیگان طراحی شده است. این شرکت در حال حاضر سه هزار کارمند و 1.6 میلیارد دلار سرمایه دارد.
وی گفت، در حال حاضر چالش اصلی این است که کاربران سایت های اجتماعی به طور کامل نمی دانند که آیا این سایت ها اطلاعات آنها را می فروشند یا آنها را به دولت منتقل می کنند یا خیر.
افراد همچنین در حالی که باز می دانند که اطلاعاتشان افشا و منتقل می شود بازهم هیچ مشکلی در به شراکت گذاشتن اطلاعاتشان ندارند.
البته افرادی هم هستند که هیچ مشکلی ندارد که مثلا فیس بوک اطلاعاتشان را به اشتراک بگذارد. آنها از اینکه فیس بوک تبلیغات کالاهایی که معمولا به آن نیاز دارند را در اختیارشان بگذارد خوشحال می شوند.
وی گفت، این دقیقا کاری است که ما در سوشال ریدار انجام می دهیم. ما برنامه ای طراحی کرده ایم که به شما اطلاعات لحظه ای درباره افراد اطراف شما می دهد. بنابراین افراد باید اعتماد کنند که اطلاعاتشان امن باقی می ماند، یکی از مهمترین سئوالاتی که معمولا افراد می پرسند این است که آیا اطلاعاتشان به دولت داده می شود یا خیر.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.