سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی "معاون وزیر بهداشت" از "یخ‌زدن واکسن‌ها در شمال"

با توجه به قطع برق در مناطق شمال کشور و درپی آن قطع شدن آب احتمال آلودگی آب در این مناطق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با دکتر سیاری معاون وزیر بهداشت درخصوص برف شمال گفت: برف سنگینی که در شمال کشور آمده ما را نسبت به سلامت مردم نگران کرده است.

وی در پاسخ به دریافت گزارشات از شمال کشور گفت: ستادی تشکیل داده‌ایم و مراقب هستیم زیرا که وقتی همه چیز یخ بزند واکسن‌های ما نیز یخ خواهد زد.

وی ادامه داد: ما هم نگران سلامت مردم و هم واکسن‌های خودمان هستیم.

دکتر سیاری در پاسخ به خبرنگار بهداشت و درمان نسبت به توصیه خاص برای مردم با توجه به شیوع آنفولانزا در این مواقع گفت: بله وقتی برق قطع می‌شود درجه حرارت هم پایین است خطر بیماری‌های تنفسی وجود دارد و از طرفی فقط آنفولانزا نیست بیش از 200 ویروس با عامل سرماخوردگی وجود دارد.

وی ادامه داد: بیماری سرماخوردگی خیلی خطرناک نیست اما افراد، های ریسک مثل سالمندان کسانی که حساسیت دارند، کسانی که بیماری مزمن دارند افرادی هستند که در معرض عفونت‌های ثانویه به سرماخوردگی هستند که سینوزیت، سینه پهلو برای آنها بیماری خطرناکی است.

وی در پاسخ به دریافت گزارشات از منطقه گفت: فعلا خیر، تاکنون بیماری خاصی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: تیم مراقبت و سیستم بهداشتی وجود دارد و ما هم در ارتباط هستیم که اگر اتفاقی افتاد اقدامات لازم را انجام دهیم.

دکتر سیاری ادامه داد: اولین کاری که انجام داده‌ایم پیامی ارسال کرده‌ایم تا مراقب واکسن‌ها باشند.

وی درخصوص بیان توصیه به مردم منطقه گفت: مراقب سرماخوردگی، مراقب آلودگی به خصوص آلودگی آب باشیم چرا که وقتی برق قطع شود آب نیز قطع خواهد شد و بعد اگر آب نشت پیدا کند به چاه‌های آب اتفاقی که در پردیس تهران افتاد و 200 هزار نفر دچار اسهال شده‌اند یک ویروس به نام نوروا ویروس که از طریق برف به چاه‌های آب منتقل شد یک اپیدمی به وجود آورد و همین اپیدمی نیز ممکن است در شمال رخ دهد.

وی ادامه داد: ما این ویروس را شناسایی کرده و توصیه می‌کنیم در شمال کشور نیز اگر آب قطع شد و خواستند از آب غیربهداشتی استفاده کنند آب را حتما بجوشانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سینوزیت ، واکسن ، برف ، شمال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.