سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گودرزی در جمع خبرنگاران:

معقوله اعتیاد در حوزه ورزش قابل اعتنا نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: معقوله اعتیاد در حوزه ورزش قابل اعتنا نیست و ورزشکاران به تناسب کمتر از اقشار مختلف جامعه در دام مواد مخدر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمود گودرزی" وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست وزارت کشور با ورزشکاران پیرامون مبارزه با مواد مخدر گفت: بستری که از سوی وزارت کشور فراهم شد تا وزارت ورزش نیز همسو با این وزارتخانه در معقوله مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شود قابل تقدیر است.

وی افزود: بدیهی است وقتی موضوع مواد مخدر مطرح شود گروه‌های مرجع به ویژه ورزشکاران به دلیل محبوبیتی که در بین اقشار جامعه دارند، می‌توانند در این مسیر کارگشا باشند.

گودرزی تصریح کرد: ورزشکاران می‌توانند تشکل‌هایی را برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد کنند و ما امیدواریم اعتبارات لازم در این زمینه به حد کافی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته اعتبارات تنها در معقوله مبارزه با مواد مخدر کافی نیست بلکه باید بسیج و هم‌افزایی امکانات در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور به وجود بیاید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه چرا زیرساخت‌های ما از کمبود بودجه رنج می‌برند؟ اظهار داشت: در معقوله بحث ورزش این موضوع درست است که زیرساخت‌ها نیاز به اعتبار دارد و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد و باید حاکمیت و حکومت به معنای عام عنایت ویژه‌ای در راستای توسعه زیرساخت‌ها و مباحث نرم‌افزاری داشته باشند اما پتانسیل‌های قوی در کشورمان وجود دارند که اگر شناسایی شوند به طور حتم بسیاری از مشکلات ما در حوزه مواد مخدر حل خواهد شد.

گودرزی اظهار داشت: ورزش عنصر بسیار تاثیرگذاری است چه به عنوان پیش‌گیرنده و چه درمان کننده و امیدواریم بتواند در حوزه مواد مخدر نیز تاثیرگذار باشد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما امیدواریم این جلسات فتح‌البابی شود و ورزشکاران بتوانند در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

گودرزی در پاسخ به سوالی درباره وجود معقوله اعتیاد در مکان‌های ورزشی گفت: شیوع اعتیاد در وزرشکاران بسیار پایین‌تر از حدی است که در بخش‌های جامعه وجود دارد و قابل اعتنا نیست البته مصرف مواد نیرو زا و مسئله دوپینگ چیزی است که ممکن است به طور مستقیم رابطه مثبت معنادار با اعتیاد ندارد اما ممکن است منجر به اعتیاد شود.

وی تصریح کرد: البته در راستای مصرف مواد نیروزا در بین ورزشکاران بنده مشورتی با دوستان انجام داده و نقطه نظرات آنها را نیز دریافت کردم و قرار است مراکز و اماکنی که به فعالیت‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی می‌پردازند نظارت بیشتری شود تا مصرف موادی که به عنوان مکمل در این مکان‌ها استفاده می‌شوند از بین برود.

گودرزی اظهار داشت: امیدواریم وزارت کشور در این زمینه به توفیق دست پیدا کند زیرا این موضوع قابل تحقق است اما موضوع مواد مخدر بحثی فراگیرتر از حوزه وزارت کشور است و حوزه‌ای است که متولیان بسیاری دارد که در راس آن وزارت کشور قرار دارد و توانسته طی ماه‌های اخیر با رویکرد علمی در راستای مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مبارزه ، مواد ، مخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.