سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبلیغ فرهنگ وقف باید در تمام ایام سال صورت گیرد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این‌که وقف تنها مختص به زمان خاصی نیست که اطلاع رسانی شود، گفت: در تمامی ایام سال و به طور مشخص و تعریف شده باید در خصوص فرهنگ وقف تبلیغ صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، با بیان این‌که از هفته وقف و ظرفیت‌های ایجاد شده بواسطه آن باید بهره برداری صحیح کرد،‌گفت: بواسطه زحمات تمامی بخش‌ها، وقف در ایام هفته وقف در تمام مجامع، محافل، رسانه‌ها جمعی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریات، صدا و سیما و... مطرح شد و در محافل و جلسات خصوصی، مساجد، نماز جمعه و عزاداری امام حسین(ع) این فرهنگ تبیین شد.

وی هنر سازمان اوقاف را بهره برداری از این ظرفیت ایجاد شده دانست و ادامه داد: باید برنامه ریزی‌های لازم را جهت نتیجه گیری از این ظرفیت در راستای جلب و جذب علاقه مندان به سمت وقف انجام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این‌که بیش از 300 وقف جدید در هفته وقف به ثبت رسید، تصریح کرد: دستیابی به چنین موفقیتی ارزشمند است اما نباید به این مقدار راضی شویم چرا که همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی اضافه کرد: در سال آینده نشست‌های تخصصی برای دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، آموزش و پرورش، بانوان، پزشکان، مهندسان، اصناف و سایر اقشار جامعه مرتبط با موضوع برگزار شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که بیش از 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: در صورتی که دو قشر بانوان و فرزندان را با فرهنگ وقف آشنا سازیم، بهترین تبلیغ و ترویج را صورت داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی فرا برسد که فرهنگ وقف به خوبی مطرح و احیا شود، بسیاری از مشکلات کشور و جامعه مرتفع خواهد شد./

انتهای پیام/

برچسب ها: وقف ، هفته ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.