سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل 49 درصد سرطانها با جراحی و 40 درصد با رادیو تراپی

سرطان بیماری است که ابعاد متفاوت و پیچیده ای از مسائل اجتماعی و سلامتی را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد اسماعیل اکبری شب گذشته  در کنگره ملی جامع سرطان با اشاره به اینکه سرطان از جمله بیماری های پیچیده است که بشر را درگیر می نماید، تصریح کرد: سرطان بیماری است که ابعاد متفاوت و پیچیده ای از مسائل اجتماعی و سلامتی را در پی دارد. 

وی یادآور شد: درکشور ما سالانه حدود 85 هزار مورد ابتلای جدید به سرطان داریم، یعنی 72 نفر از هر هزار نفر سالانه درگیر بیماری سرطان می شوند که این رقم در کشورهای غربی بین 5 تا 6 نفر در هر هزار نفر است که نشان از روند رشد سرطان در ایران دارد. 

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه علت اصلی روند رو به رشد سرطان افزایش امید به زندگی و سن بالای جمعیت است، اظهار کرد: امروزه با افزایش امید به زندگی، سن زنان 74 و سن مردان 72 سال شده که از عوامل افزایش بروز سرطان می باشد. 

دکتر اکبری با تأکید بر اینکه استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، به ویژه چربی ها، نمک و شکر از دیگر علل بروز سرطان هستند، ادامه داد: عدم فعالیت فیزیکی و چاقی از دیگر عوامل خطر ابتلا به سرطان محسوب می شود. 

وی در پایان با بیان اینکه 49 درصد سرطان ها با جراحی ، 40 درصد با رادیوتراپی و 11 درصد با شیمی درمانی بهبود می یابند، خاطر نشان کرد: 11 درصد شیمی درمانی، بالاترین رقم هزینه را دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.