سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ضخامت سنجي و بازرسي "خطوط لوله" کارخانه گاز آغاجاري

ضخامت سنجي و عيب يابي خطوط لوله به روش التراسونيک همزمان با تعميرات اساسي کارخانه‌هاي گاز و گاز مايع 1000 و 1500 آغاجاري انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدير امور فني کارخانه‌هاي گاز و گاز مايع  1000 و 1500 آغاجاري امروز گفت: همزمان با شروع تعميرات دوره­اي کارخانه­هاي گاز و گاز مايع 1000 و 1500 در نيمه دوم امسال، عمليات ضخامت سنجي و عيب­يابي به روش التراسونيک زير نظارت  اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات آغاجاري اجرا شد.

کوروش محمدي افزود: اين عمليات به طور همزمان از محل­هاي آسيب ­پذير احتمالي خطوط لوله و تجهيزات و همچنين از نقاط پر خطر کوره­هاي موجود در کارخانه گاز و گاز مايع 1000 صورت پذيرفت.

وي با اشاره به اهميت و ضرورت اجراي اين عمليات گفت: اين عمليات به منظور جلوگيري از حوادث غير مترقبه احتمالي ناشي از کاهش ضخامت بر اثر خوردگي داخلي است که در اين دو کارخانه در جمع 2 هزار و 251 محل آسيب­پذير تحت آزمايش قرار گرفتند که از اين تعداد، 85 محل معيوب شناسايي و 47 محل به علت کاهش ضخامت شديد و بيش از حد مجاز ‌تعويض شدند.

مدير امور فني کارخانه‌هاي گاز و گاز  مايع 1000 و 1500 آغاجاري افزود: شناسايي اين نقاط معيوب در زمان تعميرات اساسي علاوه بر حفظ ايمني نيروي انساني و تاسيسات، صرفه اقتصادي بيش از 26 ميليون دلار و نبود گاز سوزي حداقل 8080 ميليون فوت مکعب گاز با فرض دست کم  21 روز توقف کارخانه حاصل شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خطوط ، لوله ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.